خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری مرکزی مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد سکوهای نگهداری موقت پسماند در شهرک های صنعتی استان /تعیین تکلیف پسماندهای صنعتی در مرکزی چندان مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۷۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ایجاد سکوهای نگهداری موقت پسماند با ظرفیت محدود، در شهرک های صنعتی استان ضروری است و این‌ موضوع باید در اسرع وقت عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی زندیه وکیلی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی باید در مسیر ایجاد شهرک های جدید و شهرک های کنونی، در خصوص نگهداری موقت پسماندها، سکوی بتنی با ظرفیت محدود، تعبیه کند تا به صورت هفتگی پسماند در این محل تخلیه و به محل دفن منتقل شود.

وی ادامه داد: وجود پسماندهای صنعتی در پایتخت صنعتی کشور، به نوعی تهدید است و در این راستا نیاز است اداره کل صمت استان نسبت به تکمیل سامانه اطلاعات صنایع برای کارگاه های بالای 25 نفر به سرعت اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند شهرک صنعتی مامونیه، اظهار داشت: اقدامات لازم در خصوص مدیریت پساب و تفکیک پسماند این شهرک صنعتی، باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

زندیه وکیلی تصریح کرد: ساماندهی پسماندهای عفونی استان مرکزی قابل‌ قبول است، اما تعیین تکلیف پسماندهای صنعتی در استان چندان مطلوب نیست که این موضوع باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون سیستم پردازش زباله در مرکز دفن اراک کامل نیست، بیان داشت: تکمیل نبودن این سیستم‌ سبب غیرکاربردی شدن کمپوست تولیدی شده است و چنانچه سیستم تکمیل شود، عرضه کمپوست گرانول قابل انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تأکید کرد: روند دفن و سایت دفع پسماند در شهرستان تفرش رضایت بخش نیست که در این راستا می طلبد روند تجمیع مناسب پسماند در این شهر طی 2 ماه آینده اجرایی شود.

زندیه وکیلی ابراز داشت: پاکسازی جاده ارتباطی محلات و دلیجان به عنوان یکی از نقاط گردشگری استان باید هدفگذاری شود و در راستای تامین منابع مالی این طرح، بهره گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی بزرگ استان باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز