خبرگزاری کار ایران

تصویب ۸.۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت و معدن خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۹۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۸.۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای حوزه‌های صنعت و معدن استان تصویب شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیررضا رجبی در این خصوص افزود: پیش بینی این میزان سرمایه گذاری برای هفت طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری خارجی در حوزه های صنایع کانی غیرفلزی، فلزی، شیمیایی و معدن است که در شهرستانهای مشهد، تایباد و سبزوار به اجرا گذاشته می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت ۹۸ پروانه بهره برداری صنعتی با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۹۰۰ نفر در این استان صادر شده است.

وی اشاره به حمایت از تولید داخلی و مصرف کننده با تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک بخش تجارت از وزارت متبوع گفت: در صورتی که طرح پیشنهادی دولت مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک بخش تجارت از وزارت متبوع کنونی در مجلس شورای اسلامی روال خود را طی کند و به سرانجام برسد، حوزه صمت استان  نیز تابع تصمیمات کلان کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ الحاق بخش بازرگانی با وزارت صنایع و معادن شکل گرفت، اما طی سالهای اخیر ادغام به معنای واقعی و اینکه وظایف مشابه به بخشهای تخصصی سپرده شود، صورت نگرفته بود و فقط این بخش ها شامل وزارت بازرگانی، وزارت صنعت و وزارت معدن در کنار هم تحت مسوولیت یک وزیر قرار گرفته بودند.

وی بیان کرد: از سال گذشته انجام برخی اقدامات مانند تشکیل دفاتر تخصصی بر مبنای فعالیت–رشته در وزارت صنعت معدن و تجارت باعث شد، موضوعاتی که بین بخشهای صنعت معدن و تجارت تداخل و مشکلاتی ایجاد می کرد، رفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در چارت جدید وزارت صمت، دفتر تخصصی تمام وظایف مربوط به حوزه های تولیدی و صادراتی و صنوف مرتبط با آن رشته را انجام می دهند، اگر مساله تفکیک حوزه های بازرگانی از صنعت و معدن در وزارتخانه مطرح شد، به این سبب بود که وظایف از یکدیگر جدا بود.

رجبی اظهار داشت: به هر حال همچنان عده ای در کشور معتقدند که باید وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا شود، اما ایده ای که اینها را کنار هم قرار داد، با هدف حمایت از تولید داخل بود، اینکه در اتخاذ هر تصمیمی برای صادرات و واردات، حواسمان به تولید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز