خبرگزاری کار ایران

‍ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۵۰

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، های‌تک و صادراتی فعال در شهرک‌های صنعتی استان برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، سیدمرتضی نیرومند در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هشترود اظهار داشت: این تسهیلات از محل منابع وجوه اداره شده در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت نقدی شرکت‌های دانش‌بنیان برای تملک زمین در شهرک‌های صنعتی نیز کاهش یافته است، اظهار داشت: شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌بنیان در صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز در اولویت قرار دارند.

به گفته وی با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه، ۱۰ درصد ارزش زمین با مساحت بیش از سه‌هزار مترمربع به صورت نقدی و بقیه در اقساط ۴۸ ماهه با تنفس ۶ ماهه از شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در زمین‌های کمتر از سه هزار مترمربع مساحت نیز ۱۰ درصد ارزش زمین به صورت نقدی و بقیه در اقساط ۴۲ ماهه با تنفس ۶ ماهه در پرداخت اقساط دریافت می‌شود.

فرماندار هشترود هم به ظرفیت‌های شهرک صنعتی پروفسور هشترودی اشاره کرد و گفت: وجود آب، برق، نزدیکی به خط آهن، آزادراه‌های پیامبر اعظم و هشترود - مراغه و همچنین نزدیکی به شهر هشترود ایجاب می‌کند که سرمایه‌گذاران با خیال آسوده در این شهرک سرمایه‌گذاران کنند و با توجه به نزدیکی سد سهند، کارخانه‌های آب‌بر در این شهرک احداث شود.

علیرضا توری از ایجاد و احداث شهرک صنعتی غیردولتی در هشترود خبر داد و بیان کرد: به زودی شهرک صنایع غذایی و شیلات در این شهرستان احداث می‌شود.

وی عمده مشکلات واحدهای موجود در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی را کمبود نقدینگی عنوان کرد و اظهار داشت: تامین نقدینگی از الزامات رونق تولید در این شهرک به شمار می‌رود.

 از آنجایی که هشترود در حوضه آبریز دریاچه خزر قرار دارد و محدودیت‌های منابع آبی حوضه دریاچه ارومیه روی صنعت و تولید این شهرستان سایه نیانداخته، استقبال برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیز افزایش یافته است.

 مسئولان اجرایی دولت سیزدهم در این شهرستان علاوه بر آب مورد نیاز سرمایه‌گذاران، سایر زیرساخت‌ها را هم برای رونق تولید در این شهرستان فراهم کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز