خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت :

مشکل کیفیت آب شرب اهالی روستای سروندان سنگر مرتفع شد/حل مشکل آبیاری یکصد هکتار از اراضی شالیزاری پیش کنار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۶۷

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: برای گسترش ضریب برخورداری از امکانات و بالا بردن سطح رفاه روستاییان، مشکل کیفیت آب شرب اهالی روستای سروندان مرتفع شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی در ادامه نظارت های میدانی بر عملیات محرومیت زدایی روستایی، با حضور در بخش سنگر و بازدید از پروژه های در حال اجرا که با همراهی معاونان فرمانداری و بخشدار این منطقه صورت پذیرفت، اظهار داشت: با توجه به عقب بودن شهرستان سنگر در زمینه استفاده از کابل‌های خودنگهدار از میانگین کشوری و فرسودگی شبکه توزیع برق و همچنین مزایای استفاده از این نوع کابل ها مانند از بین رفتن امکان بروز اتصالی بین رشته ها و جلوگیری از سرقت برق، افزایش استفاده از کابل‌های خودنگهدار جزو برنامه ها قرار خواهد گرفت.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به کدورت شدید و شرایط نامناسب آب شرب روستای سربندان و لزوم چاره اندیشی فوری و اساسی برای رفع این مشکل، گفت: با لوله گذاری انجام شده و انتقال آب از تصفیه خانه بزرگ گیلان، مشکل تامین آب آشامیدنی سالم بیش از ۵۰۰ مشترک سروندان مرتفع شده و با تکمیل طرح اصلی لوله گذاری خط انتقال آب از تصفیه خانه به تاسیسات نشرودکل، علاوه بر سروندان اهالی چهار روستای دیگر نیز از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

امام پناهی با حضور در روستای رودبرده بخش سنگر، از پروژه آسفالت راه این روستا که با طول ۱۷۰۰ متر و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در حال اجرا است، بازدید کرده و گفت: با اتمام مراحل آسفالت راه روستایی رودبرده، بیش از ۲۰۰ خانوار این منطقه از آن بهره‌مند خواهند شد.

 وی در ادامه از ایستگاه پمپاژ روستای پیش کنار که پس از تعمیرات در مدار قرار گرفته بازدید و اظهار داشت: با ورود این ایستگاه به مدار بهره‌برداری، مشکل آبیاری حدود یکصد هکتار از اراضی شالیزاری رفع شده است.

 امام پناهی در بازدید از کانال آبرسانی قاضیان رود که به علت افزایش رسوبات و پوشش گیاهی متراکم در بستر و حریم کانال، در زمینه آبرسانی به مزارع قاضیان، پیش کنار و جوبنه دچار مشکل است ، اظهار داشت: تلاش خواهد شد تا با بررسی کارشناسی و اختصاص اعتبارات لازم در آینده نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم صورت پذیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز