خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک:

مردم از خرید ساختمان‌های فاقد پایان کار با جدیت خودداری کنند / میراث فرهنگی مکلف به صیانت از بازار اراک به عنوان میراث‌ ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۰۹

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: مردم از خرید ساختمانهای فاقد پایان کار با جدیت خودداری کنند و تکلیف قانونی تمامی ما این است که در این راستا فرهنگسازی و آگاه سازی عمومی کنیم. همچنین افرادی که در حال ساخت و ساز بنا هستند به رعایت موازین قانونی و اصول شهرسازی و استحکام بنا وادار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ربیع اله قربانی افزود: در راستای اعمال ضمانت اجرایی های قانونی، بزرگترین مشکل در بحث اجرای احکام موضوع ماده 100 قانون شهرداری، مقاومت مالک یا متصرفین است. متأسفانه بعضا حمایت مردمی برای اجرای احکام وجود ندارد یا به عبارتی هنوز تنفر عمومی نسبت به نقض قوانین شهری در جامعه حاکم نیست. در خصوص ماده 100 قانون شهرداری ها تقاضا داریم موارد مربوطه به کارشناسان ارجاع شود و کارشناسان بدون هیچگونه مماشات موارد را بررسی کنند و به هیچ وجه چشم پوشی در این راستا نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بنا از نظر فنی و مهندسی احداث نشده، برای آن پایان کار صادر نمی شود و به تبع آن، تنظیم سند رسمی برای ملک نیز ممکن نخواهد بود، ادامه داد: از لحاظ حقوقی و قضایی در دستگاه قضایی و انتظامی باید از اقدامات شهرداری در خصوص احکام قطعیت یافته با جدیت حمایت شود تا همگان شاهد مکافات نقض قوانین و مقررات باشند. اگر با بنای دارای مشکل از همان ابتدا نظارت و برخورد شود، اعمال ضمانت اجرای قانونی سهل تر و سریع تر خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اظهار داشت: در خصوص وضعیت ساختمانهای ناایمن از جمله مسافرخانه های خصوصی قدیمی از سوی نهادهای مربوطه گوشزد شده، اما مالکان حاضر به رفع نواقص نیستند. در این راستا انتظار می رود مالکین جهت دفع ضرر احتمالی قابل پیش بینی در زمان متعارف اقدام کنند، در غیر این صورت نسبت به تعطیلی آنها اقدام می شود.

قربانی تصریح کرد: بازار قدیمی اراک نیز یک بنای تاریخی است و میراث فرهنگی مکلف به صیانت از بازار اراک به عنوان میراث‌ ملی و همچنین ترمیم اصولی این بنای تاریخی است و در صورت لزوم وفق مقررات هزینه متعارف آن را از مالکین مطالبه کند.

وی بیان داشت: سینمای عصر جدید اراک نیز ایراداتی دارد که نواقص موجود این بنا نیز باید رفع شود. در این خصوص تذکراتی از طریق اداره ارشاد اعلام شده اما نسبت به رفع این نواقص هنوز اقدام نشده که برخورد لازم در این خصوص نیازمند حمایت و همکاری مردم و مسولین ذیربط است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با اشاره به وضعیت پاساژ طلا تأکید کرد: این پاساژ از لحاظ احداث بنا ظاهرا استحکام لازم را دارد اما از لحاظ برق کشی غیر اصولی بوده و هر لحظه امکان آتش سوزی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز