خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

رفع تصرف 135 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی / از ابتدای سال جاری 162 پرونده خلع ید تشکیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۸۳

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 135 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در سال جاری رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد. همچنین در این بازه زمانی 162 پرونده خلع ید تشکیل شده و از مجموع این پرونده‌ها 52 فقره پرونده منجر به رفع تصرف این اراضی، از دست متصرفان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ منصور بهزادنیا افزود: ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده در سال جاری بیش از 40 میلیارد ریال است. اراک، شازند و خمین بیشترین اراضی رفع تصرف شده در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی 3 ماه سال گذشته 29 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی در قالب 6 فقره دچار آتش سوزی شد. این میزان آتش سوزی در 3 ماهه نخست سال جاری با اقدامات پیشگیرانه انجام شده و شرایط آب و هوایی به 600 متر مربع کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 137 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی در قالب 11 فقره دچار آتش سوزی شد. آتش سوزی در اراضی طبیعی استان در این مدت نسبت به سالهای پیش از آن روند کاهشی داشته‌ است.

سرهنگ بهزادنیا تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز