خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان:

کشت گوجه فرنگی در مزارع قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۷۴۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت محصول گوجه‌فرنگی در سطح ۵۷۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از 340 هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار  کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر مصرف بهینه آب کشاورزی و کاهش سطح کشت محصولات پرآب بر، سطح کشت گوجه فرنگی استان در سال‌های اخیر از حدود ۱۰ هزار هکتار در سال ۱۳۹۵ به کمتر از 6 هزار هکتار در سال زراعی جاری یعنی با حدود ۴۰ درصد کاهش رسیده است.

جلیلوند یادآور شد: همچنین با توجه به استفاده از ارقام اصلاح شده یا عملکرد بالا، روش‌های به زراعی نوین و زارعین خبره و پیشرو، میانگین عملکرد استان در سال‌های اخیر از ۴۵ تن در هکتار به بیش از ۶۰ تن در هکتار رسیده است.

وی عنوان کرد: استان قزوین جزو شش استان برتر کشور از لحاظ تولید محصول گوجه فرنگی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تیپ که حدود ۹۰ درصد سطح کشت گوجه فرنگی استان را شامل می‌شود، استان قزوین توانسته در جهت کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پرآب بر، افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین کاهش مصرف آب کشاورزی در هکتار حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز