خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد؛

فشار یکی از نماینده‌های استان برای جابه جایی مدیری کارآمد/ پایش جدی رسانه‌ها در استان اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۷۶

مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه در انتصابات و انجام امور سفارش پذیر نیست گفت: ما نمایندگان خوبی داریم و سه نماینده استان تاکنون سفارش و فشاری نداشتند اما یکی از نماینده‌ها برای جابه جایی یک مدیر به شدت فشار وارد می‌کند، آن هم برای مدیری که کارکرد خوب دارد و همه به جز یک نماینده از او راضی هستند، تا کنون در برابر این فشار مقاومت کرده‌ام و نمی‌دانم تا کجا ادامه پیدا می‌کند چون اگر دستور سازمانی باشد از حوزه اختیار من خارج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین فائزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن مولانا موسسه فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد، گفت: رویکرد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای تحول و دگرگونی و اصلاح عملکردهای اشتباه و بهبود عملکرد ساختارهایی است که درست عمل می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی استان قزوین ادامه داد: همچنین شفافیت مالی، اصلاح و عملکرد و چیدمان کارمندان و ساماندهی انجمن‌ها که ناملایماتی‌ها را درباره آن‌ها مشاهده کردیم هم مد نظر است و البته در رویکرد عدالت محوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: نگاه به انجمن‌ها یک نگاه بالادستی و سیاست گذاری است و نباید خود را در رقابت با بخش خصوصی قرار داده و آموزش داشته باشد؛ رویکرد در انجمن‌ها باید به این شکل باشد که در کنار سیاست‌گذاری به ارتقای سطح استان کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: مطالبه ما از انجمن‌ها کلان است و درگیر بازی‌های کودکانه نمی‌شویم، پایان تابستان پایان رقابت‌های آموزشی انجمن‌ها با بخش خصوصی است  و کلاس‌های آن‌ها از این زمان به بعد تعطیل می‌شود.

وی درباره حمایت از رسانه‌ها عنوان کرد: مطالبه گری و درخواست از مدیران حق رسانه‌ها است و باید انتقاد داشته باشند و درصورتی که متقن و مستند بنویسند حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، البته در مواردی هم در واقع حرف حق می‌زنیم اما سندی برای آن نداریم که در این موارد نباید به انتشار آن پرداخت؛ رسانه‌ها باید در مطالبه گری مستند به ما کمک کنند، البته در برخی موارد هم قانون خلا دارد.

پایش خبرنگاران به طور جد پیگیری می‌شود

فائزی درباره پایش خبرنگاران و رسانه‌های فعال و غیرفعال سطح استان گفت: باید بین کسی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهد و فردی که سر رشته‌ای ندارد و خبرنگار و نویسنده نیست و صرفا سرپرستی روزنامه و نشریات سراسری را گرفته تفاوت قایل شد و در همین راستا مجوز روزنامه‌هایی که اهلیت رسانه نداشته باشند تمدید نمی‌شود و در مقابل کار افرادی که فعالیت رسانه‌ای انجام می‌دهند تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: این روند در استان آغاز شده و امروز درخواست تمدید مجوز یک روزنانه سراسری که کار رسانه‌ای نمی‌کرد رد شد و این روند ادامه خواهد داشت.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: خانه مطبوعات که رابط و لایه میانی بین اصحاب رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است ضعیف عمل کرده و از این رو ما لیستی از رسانه‌های واقعی و غیرواقعی نداریم، خانه مطبوعات باید این اقدام را انجام دهد، البته در دوره‌های قبل چند صد خبرنگار از لیست ای رسانه حذف شدند که در کنار پایش احیای افراد حذف شده که خبرنگار هستند هم ضرورت دارد که زمان بر بوده و در آن تقویت رسانه‌ها مد نظر است.

وی با بیان اینکه انتخابات خانه مطبوعات در مرحله اصلاح اساسنامه قرار دارد، گفت: احتمالا تا پایان هفته اساس نامه برای ما ارسال خواهد شد و امیدواریم این انتخابات در مرداد ماه برگزار شده و خانه مطبوعات احیا شود.

افزایش 10 برابری اعتبار فرهنگی شهرستان‌ها

این مسئول درباره تالار شهر گفت: در راطه با تالار شهر و کتابخانه مرکزی موضوعی که وجود دارد این است که راه و شهرسازی تخلفی کرده و از اداره کل ارشاد در قوه قضاییه شکایت کرده و ارشاد محکوم به باز پس دادن ساختمان شده، این درحالی است آن برای تامین منابع در اختیار اراده کل ارشاد قرار گرفته بود.

وی درباره اهمیت به شهرستان‌های استان و عدم تمرکزگرایی گفت: باور قاطع دارم که ۷۰ درصد منابع ما برای شهرستان‌ها است و باید از ظرفیت مجموعه‌های مردمی توانمد در شهرستان‌ها بهره بر د و منابع را برای توسعه فرهنگ و هنر در این مناطق در اختیارشان قرار داد و ارشاد به جای تصدی گری نقش تسهیلگر را ایفا کند که این امر تحقق پیدا کرده، درباره منابع هم در اعتبارات سال جدید سهم شهرستان‌ها بیش از 10 برابر گذشته افزایش می‌یابد.

فائزی درباره اقدامات فرهنگی و توجه به هویت استان گفت: پاسداشت هویت دیرینه استان از اهداف ما است و تبعات خوبی به همراه خواهد داشت و مراجعه به هویت دیرینه ما امروز ما را می‌سازد، آیین پنجاه بدر نقطه آغاز این توجه بود و در آینده اقدامات مختلفی را مد نظر خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز