خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

طرح‌های علمیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم گیلان، تدوین و ارائه شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۴۲

استاندار گیلان در بازدید از شرکت سهامی جنگل شفارود در شهرستان رضوانشهر بر ارائه طرح‌های عملیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم استان در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و تقویت اشتغال پایدار با تکیه بر احیای جنگل های گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار رضوانشهر  ضمن بازدید از شرکت سهامی جنگل شفارود، در دیدار مدیرعامل و تعدادی از مدیران این شرکت ، در جریان کار و مسائل آن مجموعه قرار گرفت.

استاندار گیلان با تاکید بر احیای جنگل های گیلان و لزوم ارائه برنامه ها و طرح‌های عملیاتی برای توسعه جنگل و زراعت چوب که مورد تاکید مقام معظم رهبر ی و رئیس جمهوری است، بیان کرد: مراقبت علمی از درختان و توسعه جنگل و در عین حال اجرای برنامه های راهبردی در زراعت چوب در راستای تولید و اشتغال، حائز اهمیت است البته در این بخش جایگزینی صحیح درختان بومی و متناسب و سازگار با شرایط اقلیمی گیلان، باید مورد توجه باشد.
 
عباسی با اشاره به ابعاد اقتصادی، خدمات اجتماعی ، اشتغال پایدار و حفاظت از اراضی جنگلی گیلان که از  ارزشمند ترین سرمایه های ایران اسلامی است، تاکید کرد: با توجه به سابقه و قدمت این شرکت به عنوان مجری طرح‌های جنگلداری و زراعت چوب در  گیلان در امر حفاظت، احیا،  بازسازی، زراعت چوب و بهره برداری علمی و صنعتی در جنگل های این استان ، انتظار می رود با ارائه طرح‌های متناسب و اثربخش به روزهای درخشان خود برسد.
 
استاندار گیلان با برشمردن ظرفیت های این شرکت گفت: دانش لازم در این شرکت با وجود نیروهای باتجربه و متخصص در مدیریت جنگل و انواع ماشین آلات کاشت، بهره برداری و راهسازی موجود در این شرکت، بستر تولید نهال های همگون اقلیم گیلان از جمله نهال صنوبر و سوزنی برگ را فراهم ساخته که برای تقویت این بخش نیازمند برگزاری جلسات کاربردی با حضور مسئولان است.
 
استاندار گیلان به معاون هماهنگی امور عمرانی خود در خصوص بررسی راهکارهای لازم و اجرای  توسعه فعالیت های این شرکت در راستای احیای جنگل و زراعت چوب با حضور متولیان امر در حوزه منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست و نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی خود در زمینه احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی منطقه در قالب شرکت جنگل شفارود دستورات لازم را داد و گفت که جلسات تخصصی با حضور مدیران شرکت و متخصصان امر تشکیل شود.
 
مجید صفاری مدیرعامل شرکت شفارود نیز با قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم  در جهت توسعه و رونق تولید ، اشتغال و اقتصاد کشور و استان گیلان، گفت: هدف این شرکت با سابقه نیم قرن فعالیت در زمینه اجرای طرح‌های جنگلداری، کمک به به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد کشور است و در این بخش طرح‌های عملیاتی خود را به صورت کارشناسانه ارائه خواهد کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز