خبرگزاری کار ایران

با هدف معرفی جاذبه‌های طارم صورت گرفت؛

سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۰۰۵

سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر شهرستان طارم با هدف معرفی جاذبه‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از ۲ سال وقفه و با حضور روسای ادارات و نهادهای استانی و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از زنجان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در آیین افتتاح سومین جشنواره گیلاس روستای ولیدر، اظهار کرد: امروز برگزاری این جشنواره‌ها به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده و هرساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ها به روستاهای استان سفر می‌کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط‌آفرینی و درنهایت توسعه گردشگری روستایی به شمار می‌رود.

ارجمند با اشاره به اینکه طی برگزاری 2 دوره گذشته که استقبال خوبی از این جشنواره شده است و گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور در این جشنواره شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: ارائه محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و غذاهای محلی در غرفه‌های مختلف همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع و موسیقی محلی از بخش‌های دیگر سومین جشنواره گیلاس طارم است.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به‌ویژه در سطح منطقه‌ای از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد که ازجمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال است. این‌گونه جشنواره‌ها در شهرستان طارم موجب رونق اقتصادی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی می‌شود.

رضا انبارلو، فرماندار شهرستان طارم با تأکید بر این‌که پتانسیل و ظرفیت بی‌نظیر و مثال‌زدنی شهرستان طارم در حوزه گردشگری و صنعت توریسم غیرقابل انکار است، یادآور شد: در هر فصل سال در این شهرستان محصولات متنوع و مختلفی برداشت می‌شود. تقویت و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق منسجم است.

سیدی، معاون جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه کشاورزی دارد، بیان کرد: طارم با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی و محصول سیر و زیتون می‌تواند به قطب مواد غذایی در کشور تبدیل شود. برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در حضور سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی و به‌ویژه باغداری در این شهرستان داشته باشد. امروز گیلاس بهانه‌ای برای شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان درزمینهٔ کشاورزی و سایر بخش‌هاست زیرا شهرستان طارم یکی از قطب‌های کشاورزی درزمینهٔ زیتون، سیر، برنج و گیلاس است.

رضا محمدی، مسئول تعاونی منظومه گردشگری بخش چورزق شهرستان طارم گفت: هدف این جشنواره، رونق تولید و اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات بومی، توسعه اقتصادی منطقه، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پیوند شهر و روستا است.

این جشنواره امسال با مشارکت فعالان مدنی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ادارات مختلف، جوانان و نخبگان این شهرستان از 2 لغایت 3 تیرماه سال جاری به مدت 2 روز در میان باغات و حاشیه رودخانه روستای ولیدر و برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز