خبرگزاری کار ایران

سرپرست بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد؛

حل مشکل لایروبی بندر آستارا تا دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۹۲۸

سرپرست بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه مشکل لایروبی بندر آستارا تا دو ماه آینده رفع می شود، گفت: بعد از رفع این مشکل کشتی ها با آبخور ۵.۵ متر می توانند وارد بندر آستارا شوند.

به گزارش ایلنا از آستارا، حسین یونسی در دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و جمعی از فعالان بخش خصوصی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: برنامه‌های جدیدی برای جذب سرمایه گذار با حمایت تجار و صاحبان کالا در دستور کار داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه رونق اقتصادی بنادر گیلان با پشتیبانی و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به صاحبان کالا و تجار محقق می‌کنیم، افزود: بنادر گیلان به ویژه انزلی و آستارا در کنار کاسپین ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

سرپرست بنادر و دریانوردی گیلان به بندر چمخاله به عنوان یک بندر گردشگری در حوزه دریایی اشاره کرد و گفت: دریا یکی از پتانسیل‌های اقتصادی است و باید روی جنبه‌های گردشگری دریا خزر نیز کار شود.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری و موانع پیش روی تجارت به عنوان چالش فعالان اقتصادی است، اضافه کرد: برای رفع این مشکل می‌توان با مشورت بخش خصوصی مسیر تجارت را هموارتر کرد.

یونسی با تأکید بر تلاش حل مشکلات تجار و صاحبان کالا، تصریح کرد: توجه به کاهش ترافیک، بازاریابی گسترده‌ای در جذب کالا، کشتی، ترانزیت و سرمایه‌گذار از مهم‌ترین اولویت بنادر و دریانوردی گیلان است.

وی همچنین به موضوع لایروبی بنادر اشاره و تأکید کرد: با توجه به اینکه بندر انزلی در مجاورت تالاب است، رسوب گذاری در آن بالا بوده و باید آن را مدیریت کنیم تا با ایجاد عمق مناسب شرایط برای خدمات دهی به کشتی‌های تناژ بالاتر فراهم شود.

یونسی با اشاره به اینکه بندر آستارا توان پهلوگیری کشتی با تناژ بالاتر را ندارد و این امر فعالیت سرمایه گذاری برای سرمایه گذار بندر و صاحبان کالا را با چالش روبرو کرده است، ادامه داد: تا در دو ماه آینده مشکل لایروبی این بندر مهم تجاری گیلان رفع و کشتی می‌تواند با آبخور ۵.۵ متر وارد بندر آستارا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز