خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایلنا :

اجازه نخواهم داد هر کسی در کشتی استان دخالت کند/کسی توان این را ندارد که این ورزش آبا و اجدادی را از خانواده‌ام بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۹۱۹

رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه با اشاره به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس استان در باره وضعیت کشتی کرمانشاه گفت: کسانی باید در مورد کشتی نظر بدهند که این رشته را بشناسند در غیر این صورت حق دخالت در امور کشتی را به کسی نخواهم داد.

محمد حسین محبی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از کرمانشاه با اعلام این مطلب  افزود:  وظایف مهم‌تری بر عهده  نمایندگان است و بهتر است به ورزش کشتی که در دست اهل خودش است کاری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کسی باید در رشته ورزشی دخالت کند که در آن رشته فعالیت داشته باشد تصریح کرد:  برخی به من تذکر داده اند که  ممکن اسست از سوی نماینده ها محدود شویم مگر در کشتی چه چیزی است که بسیاری از اعضای هیات کشتی که سالها است بدون هیچ چشم داشتی و به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و حتی از جیب خودشان  برای کشتی هزینه کرده اند از این حرف ها بترسند.

محبی افزود: هیچکس نمی تواند کشتی را از کسانی که سالیان سال است برای آن عرق ریخته اند دور کند ، همه می دانند که خانواده محبی ۳۰۰ سال است که در کشتی حضور دارند مگر کسی توان این را دارد که این ورزش آبا و اجدادی را از ما بگیرد. 

محبی با اشاره به عملکرد  کشتی کرمانشاه و عدم حمایت مسئولان در جام تختی گفت : ما در آخرین دوره جام تختی که در کرمانشاه برگزار شد ۶ فینالیست داشتیم که در آن مسابقات ۳ طلا ، ۱ نقره و ۲ برنز حاصل کار کشتی گیران کرمانشاهی بود ، آیا پس از کسب این افتخار کسی از نمایند گان و مسئولان استان  به کشتی گیران خسته نباشید گفت؟چگونه است که حالا که پس از چند سال اینگونه اظهار نظرهای مخربی در خصوص کشتی کرمانشاه انجام می گیرد. 

وی افزود : در جام تختی امسال نیز کرمانشاه برای اولین بار پس از انقلاب ۷ کشتی گیر در جام تختی داشت و این  یعنی  کشتی کرمانشاه فعال است .حالا اگر به دلیل شرایطی برخی از کشتی گیران نتایج خوبی بدست نمی آید نمی توان آن را به هیات کشتی نسبت داد .

محبی با بیان اینکه هیچگونه کم کاری از سوی هیات کشتی شکل نگرفته است ، گفت : بهترین سالن ها ، بهترین مربیان که سالها قهرمان کشور بوده اند و بهترین امکانات از سوی هیات کشتی در اختیار کشتی گیران قرار داده شده است ، گنجابی از بهترین مربیان این شهر است که بر تمرینات کشتی گیران نوجوان نظارت دارد ، از سوی دیگر رضا افضلی نیز بعنوان مربی تیم ملی جوانان فعالیت می کند و در استان نیز همین وظیفه را بر عهده دارد ، جعفر دلیری از قهرمانان کشور  نیز تیم بزرگسالان را تعلیم می دهد. 

محبی گفت :در سنگین وزن برای اولین بار در  ورزش کشتی استان ، ما در مسابقات جهانی و بین المللی نماینده ای به نام یدالله محبی داشته ایم که به مدال هم دست پیدا می کند و سهمیه سنگین وزن المپیک را نیز می گیرد ، مگر می شود ضعف این کشتی گیر را به پای هیات دانست و مدال ها و افتخاراتی را که کسب می کند به خود و دیگران نسبت داد ، بنابراین باید گفت مجموعه هیات کشتی همواره تمام تلاش خود را برای تربیت بهترین کشتی گیران به کار می گیرد . 

رئیس هیات کشتی استان در خصوص کشتی نونهالان و نوجوانان هم  گفت: در لیگ این دو رده سنی در کرمانشاه شروع به کار خواهد کرد و در این رده ها در دسته یک کشور نیز تیم های ما شرکت دارند که از هفته های آینده شروع خواهد شد .

وی تاکید کرد : ظرف همین مدت امسال نیز ما تمام تیم هایمان را در بخش بانوان و آقایان در رده های سنی نونهالان تا پیشکسوتان به مسابقات قهرمانی کشور که مهمترین مسابقات درون کشوری است اعزام کرده ایم ، که مجموعه این فعالیت ها این را می رساند که آنچه را که وظیفه هیات است ما به نحو احسن انجام داده ایم.

محبی یکی از مشکلات کشتی استان را نداشتن الگو برای کشتی گیران دانست و افزود : اگر می بینم که مازندران در کشتی موفق است به دلیل این است که الگوهای بزرگی برای کشتی گیرانش وجود دارد و همه می خواهند مانند آنها قهرمان جهان و المپیک باشند ولی ما این مشکل را داریم و با وجود اینکه مربیان واقعا زحمت می کشند برخی از کشتی گیران کم کاری های را دارند که در مسابقات مهم این کم کاری خود را نشان می دهد. 

وی اقتصاد و شرایط  مالی کشتی گیران  را یکی دیگر از مواردی نام برد که  کشتی کرمانشاه با آن دست و پنجه نرم می کند بدین صورت که واقعا برای بسیاری از کشتی گیران در رده های سنی پایه، خرید حتی یک جفت کفش کشتی هم سخت و غیر ممکن است و هیات کشتی و اداره ورزش و جوانان نیز با توجه به شرایط مالی خود نمی تواند در این بخش کمک چندانی داشته باشد.

محبی تاکید کرد:  ما حدود ۱۰ سال است که تلاش می کنیم در لیگ برتر کشتی نماینده ای داشته باشیم ولی متاسفانه هیچ شرکت یا ارگان  خصوصی و دولتی حاضر نیست اسپانسر شود و این در حالی است که در استان‌های دیگر اسپانسرها برای حمایت از کشتی با یکدیگر رقابت دارند و در استانی مانند مازندران که ۶ تیم در لیگ برتر دارد  علاوه بر مسئولان و اسپانسرها خود مردم نیز به تیم ها کمک مالی می کنند. 

رئیس هیات کشتی استان افزود ؛ امسال با استاندارد شهردار محترم صحبت های شده است که در صورت امکان نماینده ای از کشتی استان در لیگ برتر بزرگسالان داشته باشیم و امیدواریم این وعده محقق شود که به کشتی استان خیلی کمک خواهد کرد .

محبی موفقیت در کشتی استان را منوط به  برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت دانست و افزود؛ در کنار آن ، حمایت مادی و معنوی مسئولان استان می تواند کمک شایانی به کشتی داشته باشد.

وی تاکید کرد :ما قهرمان سنگین وزن آقایان و بانوان را در آسیا و مسابقات بین المللی در اختیار داریم که بارها موفق به کسب مدال شده اند ولی کدام مسئول از این کشتی گیران حمایت کرد و آنها را تشویق کرد این در حالی است که در دیگر استانها این گونه نیست و کشتی گیران با کوچکترین مدالی که کسب می کنند بارها از سوی مسئولان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی در پایان تاکید کرد ، هرکسی می تواند در کشتی نظر بدهد اما انتظار ما این است کسانی که نظر می دهند حداقل کسانی باشند که کشتی را بفهمند ، کسی که الفبای کشتی را  نمی داند نباید در آن دخالت کند و با اظهار نظرهای غیر کارشناسی و خلاف واقع برای کشتی حاشیه درست کند ، ما از نظرات بزرگان کشتی استقبال خواهیم کرد و از آن استفاده خواهیم کرد ولی اجازه دخالت هر کسی را در کشتی استان نخواهیم داد و انتظار داریم که تمام مردم و مسئولان از کشتی استان حمایت کنند تا بتوانیم در لیگ برتر حضور قدرتمندی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز