خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت لرستان:

اصناف و بازاریان قلب تپنده اقتصاد کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۶۴۷

مدیر کل صنعت معدن تجارت لرستان گفت: بازاریان و اصناف به عنوان قلب تپنده اقتصاد می توانند در روند توسعه استان نقش بسیار موثری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در نشست روز ملی اصناف نام گذاری اظهار کرد: روز اصناف خود گویای اهمیت ویژه بازاریان و اصناف برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی این قشر محبوب و زحمت کش و ارج نهادن به تلاش آنها برای پویایی اقتصاد استان است.

 رئیس صمت لرستان  ضمن تبریک روز ملی اصناف به همه فعالان عرصه کسب و کار  گفت: همان گونه که مستحضرید در تقویم کشور روز دهم تیر به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده اما تفاوت امسال این است که از سوی وزارت صمت یکم تا دهم تیر ماه به عنوان دهه تجارت و صنعت نامگذاری شده است که این خود ظرفیتهای مختلفی برای گفتگو بین فعالان اقتصادی فراهم می‌کند.

 جعفری ادامه داد: با توجه به تورم چند ساله ای که بر کشور حاکم بود و شیوع بیماری کرونا امروز دغدغه جامعه بازار و اصناف موضوع  پرداخت مالیات است قانون جدید مالیات و سامانه پایانه های فروشگاهی قرار بود در سال‌های گذشته اجرا شود اما به علت آماده نبودن زیرساخت‌ها اجرا نشد.

وی اظهار کرد: در سامانه پایانه فروشگاهی خرید و فروش دستگاه های پوز مبنای تعیین مالیات قرار گرفته است، این در حالی است که تراکنش های دستگاه پوز لزوماً به معنای کسب درآمد و فروش واقعی نیست. لذا از مدیرکل امور مالیاتی استان تقاضا داریم در این زمینه نهایت مساعدت و همکاری با اصناف و بازار را داشته باشند.

جعفری در ادامه افزود: در فروردین سال جاری مصوبه‌ای از سوی وزارت صمت ابلاغ گردید مبنی بر اینکه از این به بعد استقرار واحد‌های صنفی تولیدی در داخل شهرک های صنعتی امکان پذیر شده است امیدواریم با اجرای این مصوبه و خدماتی که از سوی وزارت صمت ارائه خواهد شد برخی از مشکلات اصناف تولیدی حل شود.

رئیس صمت لرستان اضافه کرد: در حوزه  اصناف توزیعینیازمند سامانه هوشمند بودیم که خوشبختانه این سامانه از دوم تیرماه امسال فعال شد.

جعفری با بیان اینکه اعتقاد ما براین است شاید برخی از واحدهای صنفی تخلفاتی داشته باشند اما نباید این را به کل جامعه صنفی تعمیم بدهیم، تصریح کرد: از این به بعد نظارت و بازرسی حوزه صمت در بستر مرکز پاسخگویی یکپارچه ۱۲۴ اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنفی مکلف هستند نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش اقدام و شناسه کالا را دریافت و کلیه فاکتورهای خرید و فروش را در این سامانه بارگذاری کنند، افزود: همچنین این واحدها نسبت به اعلام موجودی اقدامات لازم  را انجام دهند تا پایش و رصد جریان کالا شفافیت لازم رو داشته باشد.

جعفری با اشاره به الصاق برگه نظارت مردمی توسط اصناف خاطر نشان کرد: ما از همه روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه انتظار داریم در اسرع وقت (نهایتاً تا ۱۵ تیر ماه) نسبت به الصاق برگ های نظارت مردمی اقدام کنند.

رئیس صمت لرستان در پایان خاطرنشان کرد: آخرین مورد در خصوص نرخنامه های است که توسط اتاق‌های اصناف و اتحادیه های مربوطه و اولویت هایی که در کمیسیون نظارت تعیین نرخ  شده اند، واحدهای صنفی نسبت به درج این نرخنامه ها اقدام کنند تا روند نظارت و بازرسی دچار چالش نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز