خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سلماس؛ وعده ای که ۱۷ ساله شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۶۳

منطقه ویژه سلماس، نخستین منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه اندازی آن در ۱۷ سال گذشته به علت مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاد و احداث و آغاز به کار آن در این مدت به عنوان یکی از مطالبه های مردم منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۷ سال قبل با تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان سلماس امید، رونق و جهش تجاری در دل مردم این شهر روشن شد ولی اکنون محقق نشدن این وعده امید شهروندان سلماسی را به یاس تبدیل کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس که مسئولانش در عملی شدن آن در حال حاضر فقط به نصب یک تابلو در ورودی این شهر بسنده کرده‌اند.

به گفته کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی سلماس با هدف پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای راه اندازی می شود و در سایه آن، زمینه انتقال فن آوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی، صادرات، عبور خارجی و انتقال کالا در منطقه فراهم می‌شود.

زیرساخت های ۵۰ هکتار اولیه منطقه ویژه اقتصادی سلماس آماده شده است

کاظم غنی زاده فرماندارسلماس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلماس ۲۶۰ هکتار مساحت دارد گفت: ۱۲۰ هکتار آن، آماده سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: در ۵۰ هکتار از این میزان نیز زیرساخت ها آماده شده و علاوه بر فنس کشی، جدول گذاری، تیرگذاری برق، آبرسانی و گازرسانی نیز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران متقاضی، نیازمند ساخت ساختمان گمرک و منطقه ویژه اقتصادی هستیم که این امر نیز به اختصاص اعتبار نیاز دارد.

غنی زاده، موقعیت جغرافیایی شهرستان سلماس را بسیار منحصر به فرد دانست و ادامه داد: فاصله نزدیک با مراکز استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، فاصله بسیار کم با راه آهن بین المللی و متصل به خط ریلی ترکیه، وجود ده ها کیلومتر مرز با ترکیه و همچنین قرارگرفتن در شاهراه ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، این شهرستان را بهترین مکان برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس باید به سرعت از حالت رکود خارج شود

یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه این منطقه باید به سرعت از حالت رکود خارج شود گفت: باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دولت، هر چه سریع‌تر در خصوص احداث ساختمان منطقه ویژه اقتصادی، ساختمان گمرک، انبارها و سیلوها و بازسازی و آسفالت روکش خیابان‌ها و سوله‌ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شهرداری سلماس ۸۰ درصد و سایر ادارات ۲۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی سلماس دارای تملک هستند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلماس هم‌اکنون از نظر برق و گاز تامین شده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و او نیز با پرداخت تمامی هزینه‌هایی که تاکنون شده، بقیه برنامه را انجام می‌دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: این سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی سلماس داخلی است اما در جنوب و شمال کشور و نیز در کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و عمان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده است.

رضازاده گفت: اگر قرارداد این پروژه منعقد شود، سرمایه‌گذار قول مساعد داده که از زمان آغاز پروژه تا طول ۱۸ ماه فصل کاری، این کار را تکمیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز