خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان خبر داد؛

برداشت 1600 تن گل محمدی در شهرستان دلیجان /تولید 2 میلیون و 400 هزار لیتر گلاب در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۵۸

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان گفت: 1600 تن گلبرگ گل محمدی در سال جاری از سطح 400 هکتار گلستان‌های بارور شهرستان دلیجان برداشت شد. میانگین تولید هر هکتار گلستان گل محمدی در دلیجان 4 تن گلبرگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کاوند افزود:  در سال جاری 2 میلیون و 400 هزار لیتر گلاب ناب از گلبرگ گل محمدی برداشت شده در دلیجان تولید شده است. با آغاز برداشت گل محمدی در بازه زمانی اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه سال جاری، بیش از 30 واحد سنتی و یک واحد بزرگ صنعتی کار استحصال گلاب را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در فصل برداشت گل محمدی در شهرستان دلیجان به صورت فصلی برای 1000 نفر شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: ارزش اقتصادی محصول گل محمدی بیش از 1500 میلیارد ریال است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان مرکزی مربوط به این شهرستان دلیجان است و بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان، در روستاهای «خاوه»، «مهدی‌آباد»، «هستیجان» و «قالهر» قرار دارند.

کاوند تصریح کرد: در دوره خشکسالی و کم شدن منابع آب شهرستان دلیجان، تغییر الگوی کشت ضروری بود و در همین راستا ترویج محصولات کم آب بر و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه به ویژه گل محمدی در دستور کار قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز