خبرگزاری کار ایران

با ادامه هجوم ریز گردها از کشور های عراق و سوریه به ایران ؛

شرایط اضطراری آلودگی هوا در استان زنجان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۲۱

با تداوم هجوم ریز گردها و گرد و غبار از کشور های عراق و سوریه به استانهای شمالغرب ایران در استان زنجان شرایط اضطراری آلودگی هوا در زنجان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، با تداوم هجوم ریز گردها و گرد و غبار  از کشور های عراق و سوریه به استانهای شمالغرب ایران در استان زنجان شرایط اضطراری آلودگی هوا در زنجان اعلام شد.

امروز با اعلام اداره کل هواشناسی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان؛ با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و افزایش شاخص کیفیت هوا، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار و مصوباتی در این زمینه برای امروز پنجشنبه مورخ ۲ تیر 1401حاصل شده است:

به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا, فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی و بانکها و دانشگاهها به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی،خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز پنجشنبه دوم تیر ماه  در شهرستان خدابنده و ایجرود بعد از ساعت ۱۰ صبح  تعطیل شروع به کار شد ند و سایر شهرستانها طبق روال به فعالیت خود ادامه به کار دادند و رعایت دستورالعملهای نیز در این زمینه صادر شد.

بر اساس  اعلام دیروز هواشناسی استان زنجان نیز هوای زنجان شرایط و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان دراین زمینه با اعلام این خبر، گفت: شاخص کیفی هوای زنجان در سه ساعت دیروز  منتهی به ساعت  ۱۹ چهارشنبه ۱ تیر  ماه(1401) ۱۲۲بوده است.

وی افزود: عامل آلاینده، ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۵ / ۲ میکرون بوده است.

بر اساس آخرین بررسی نقشه های هواشناسی امروز آسمان استان زنجان غبارآلود خواهد بود ،که در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا تا اوایل هفته آینده در زنجان ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه شدت وزش باد افزایش یافته و به حد نسبتا شدید خواهد رسید. طی امروز و فردا هوای نسبتا خنک در استان مستقر خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز