خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری پزشکی قانونی استان زنجان مطرح شد؛

بررسی در خواست ۲۰۰ پرونده سقط جنین در استان زنجان/عمده پرونده‌ها برای تعیین هویت و آزمایش های دی ان ای است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۸۸

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان، با اشاره به اینکه سالانه ۱۲ هزار نفر در کشور برای سقط جنین به مراکز درمانی مراجعه می کنند، افزود: ۲۰۰ پرونده در خواست سقط جنین در زنجان تحت بررسی است ضمن اینکه اجازه سقط جنین فقط به مادران جنین های دارای خطر برای مادر و جنین داده می شود .

به گزارش ایلنا از زنجان، مهرداد ستاره، مدیر پزشکی قانونی استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تجهیز این مجموعه به زیر ساخت های الکترونیکی و فیبر نوری، اظهارداشت:مشکلات زیر ساختی این اداره کل حل شده ولی دارای کمبود نیروی انسانی هستیم.

ستاره، با بیان اینکه با بالا رفتن کیفیت خدمات درپزشکی قانونی استان زنجان، ادامه داد: محدود یت های فضای پذیرش پزشکی قانونی استان زنجان بزودی رفع می شود.

مدیر مدیر کل پزشکی قانونی، با اشاره به اینکه استان زنجان دارای بهره وری مطلوب است، تصریح کرد: در سالهای خیر اعتبارات مناسبی به پزشکی قانونی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه سازمان دارای ۱۲۵ساختمان در حال تاسیس و تجهیز در کشور دارد، یادآورشد: تجهیزات خریداری شده آزمایشگاهی بزودی دراستان زنجان با اعتبار مناسب به روز رسانی می شود.

به گفته ستاره  آمار نزاع در استان زنجان رو به کاهش است، در چند سال اخیر شاهد میزان کاهش آمار نزاع ها و غیره دراستان بودیم.

وی، با اشاره به عوامل بوجود آورنده خشونت های خانگی با دلایل اقتصادی و فرهنگی و ....گفت: افراد دارای اختلالات خلقی باعث خیلی از مسائل در جوامع مختلف می شوند.

ستاره ادامه داد: این اختلالات مختص جامعه ما نیست باید در این زمینه بر اساس تحقیقات علمی به آمار درست دسترسس داشته باشیم.

وی ، با بیان اینکه درصدی از پرونده های قصور پزشکی به پزشکی قانونی ارجاع می شود، تصریح کرد: حجم پرونده های قصور پزشکی در استان بالا رفته و آگاهی مردم هم در این زمینه نیز در این موارد موثر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانوی استان زنجان، با اشاره به نبود آزمایشگاه دی ان  ای دراستان زنجان، گفت: آزمایشات این مورد دارای هزینه بالا است و فقط در  استان پر جمعیت کشور این آزمایشگاه وجود دارد.

به گفته وی، نقشه ساختمان اداره کل  پزشکی قانونی استان زنجان بویژه در بخش پذیرش دارای مشکلاتی بوده است که بزودی رفع می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان، با اشاره به موارد و تعداد کم تغییر جنسیت در افراد جامعه ،گفت: این آمار با میزان جمعیت  در استانها و شهرها تغییر می کند.

ستاره ، با اشاره اهمیت رویه جدید دولت در جلوگیری از سقط های جنایی، اضافه کرد: عمده کیس های مراجعه کننده برای تعیین هویت و آزمایش های دی ان ای پرونده های جنایی است.

وی ، با اشاره به اهمیت استفاده از روشهای نوین در پزشکی قانونی، ادامه داد: هیچ کس به دلیل سختی کار در پزشکی قانونی تمایلی به استخدام و کار در این مجموعه ندارد.

ستاره،  به  اشاره به جذب افراد با درصد کم درسالهای اخیردر این مجموعه، اضافه کرد: به دلیل حجم کار زیاد، شرایط ویژه و مراجعه زیاد افراد تمایل به استخدام و ادامه کا ر پزشکی قانونی تمایلی نیست.

وی، با اشاره به کمبود نیروی تحقیقاتی دراین مجموعه ادامه داد: حداقل با جذب ۲۰ نیروی کار بسیار از مشکلات این مجموعه حل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز