خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی لرستان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی محدوه آبشار طلایی خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۸۴

مدیرکل بازرسی لرستان از رفع تصرف اراضی محدوده آبشار طلایی خرم‌آباد که توسط افراد سودجو و زمین‌خوار به تصرف درآمده‌ بود خبر داد.

به گزارش ایلنا  ، سعید رازانی با اشاره به  اخبار و اطلاعات سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت :  مطلع شدیم که چندین هکتار از اراضی ملی، بستر و حریم رودخانه دره‌گرم در مسیر پارک آبشار طلایی در شهرستان خرم‌آباد تصرفات گسترده و غیرقانونی شده است.

وی با بیان اینکه اراضی آبشار طلایی خرم‌آباد در معرض عبور و دید عموم بوده و توسط افراد سودجو و زمین‌خوار به تصرف درآمده‌ است، افزود: در این راستا بررسی موضوع و برخورد قاطع با افرادی و مسئولانی که در این رابطه با سهل‌انگاری خود زمینه تعرض و تصرف اراضی ملی را فراهم کرده‌اند صادر شده است.

رازانی عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل سهل‌انگاری مسئولین و متصدیان در امر نظارت و برخورد با تصرفات انفال در سراسر استان موجب شده حریم ها و بستر رودخانه‌های این استان و همچنین اراضی ملی مورد تعرض و تصرف افراد سودجو و زمین‌خوار قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر ایجاد هزینه برای دولت و هجمه از جانب برخی اشخاص نسبت به دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا هنگام تخریب مستحدثات و گاهی انتشار تصاویر و کلیپ‌های درگیری‌ها و تخریب تصرفات غیرقانونی، در فضای مجازی بازتاب فراوانی دارد.

رازانی گفت: تخریب اراضی ملی زمینه سوءاستفاده شبکه‌های معاند و انجام تبلیغات مغرضانه علیه نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند که برای نمونه می‌توان به وقایع انجام‌شده در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه منطقه کهمان شهرستان سلسله اشاره کرد.

مدیرکل بازرسی لرستان تصریح کرد: اراضی ملی، منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها جزء انفال و متعلق به عموم مردم است و باید با جدیت و بدون هیچ اغماضی با سودجویان اراضی ملی برخورد شود.

رازانی با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی از برنامه‌های اساسی و مورد توجه ویژه بازرسی کل است، اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مانند اداره‌کل راه‌وشهرسازی و شهرداری خرم‌آباد با اخذ دستور مقام قضایی، سریع‌تر نسبت به رفع تصرفات غیرمجاز و ایجاد فضای سبز در این منطقه اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز