خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان خبر داد؛

کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۲۷۵

استاندار سمنان گفت: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان صادر شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در آبان ماه سال گذشته، گفت: از محل مصوبات سفر بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی برای استان در نظر گرفته شد که اخذ کدگمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در راستای تقویت تولید و اشتغال آفرینی، به عنوان یکی از مصوبات حائز اهمیت سفر، محقق شد و هم اکنون این‌منطقه اقتصادی دارای کد گمرکی است. 

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سمنان با کاربری تجاری صنعتی در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع شده است که در تقویت شهرک صنعتی و فعالیت مستمر این منطقه نقش بسزایی دارد. 

هاشمی افزود: یکی از مزیت های بسیار ویژه و حائز اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سمنان، قرار گیری در مجاورت خط راه آهن سراسری تهران-مشهد است که زمینه را برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط به صادرات تولیدات و کالاهای شهرک های صنعتی استان و به طور ویژه شهرک صنعتی سمنان، فرآهم می سازد. 

وی تصریح کرد: فاز عملیاتی فعلی این منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر محصور شده و اخذ کد گمرکی آن نیز با رعایت الزامات گمرکی صادر شده است. 

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: با تحقق این مهم و ارتقاء خدمات منطقه ویژه اقتصادی، اکنون سرمایه گذاران می توانند از خدمات این منطقه ویژه اقتصادی دارای کد گمرکی همچون رویه های صادرات، ترانزیت، ورود قطعی، موقت و مرجوعی به گمرک بهره مند شوند. 

وی همچنین گفت: استان سمنان یک استان صنعتی است که از پتانسیل های بالقوه در بخش صنعت و تولیدات مرغوب برخوردار است که با اجرای این مهم و دسترسی بسیار آسان به خط راه آهن اصلی در آینده می توانیم در کنار فعالیت مطلوب و حضور سرمایه گذاران بیشتر، شاهد رشد و ارتقاء صنعت استان و شهرستان سمنان باشیم. 

استاندار سمنان در پایان گفت: با صدور کد‌گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان و ارتقاء سطح خدمات این منطقه، زمینه اشتغال، تولید بیشتر و توجه به فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایده های آنان و در مجموع تحقق شعار سال فرآهم و تقویت خواهد شد که امری بسیار ارزشمند بوده و در نهایت می تواند در ارتقاء شاخص تولید ناخالص ملی و ارز آوری برای کشور، استان و شهرستان سمنان نقش موثری ایفا کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز