خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

شناسایی اضافه بار در راه‌های قزوین 80 درصد افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۴۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: شناسایی اضافه بار در جاده‌های استان در سه ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۸۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش ایلنا، جواد حق لطفی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۷۹ تن بار بیش از ظرفیت مجاز از خودروهای حمل بار در راه‌های ارتباطی استان کشف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: میزان تخلف اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک این اداره کل با پلیس راه به خصوص در مبادی بارگیری معادن به دست آمده است و بیشترین میزان تخلف حمل اضافه بار مربوط به بارهای معدنی مانند خاک صنعتی سیلیس، سنگ و ماسه‌شویی‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت، شبکه راه‌ها که با صرف هزینه‌های زیاد احداث شده‌اند را با سرعت بیشتری تخریب می‌کند که با توجه به تاثیر بالای این مساله در کاهش ایمنی تردد و آسیب به رویه جاده‌ها، موضوع گشت‌های کنترل اضافه تناژ بار به طور جدی در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

حق لطفی یادآور شد: در همین رابطه و به منظور جلوگیری از چنین تخلفاتی و همچنین برخورد با متخلفان، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان راهداری و پلیس راه با استقرار در پاسگاه‌های جاده‌ای در قالب گروه‌های سیار، با استفاده از سامانه باسکول سیار متخلفان را شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی ‌می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز