خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس فرودگاه همدان:

زائران سرزمین وحی از همراه داشتن داروهای ممنوعه کشورعربستان خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۹۰

فرمانده پلیس فرودگاه همدان گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات در عربستان زائران بیت الله الحرام از همراه داشتن دارو‌های ممنوعه در این کشورخودداری کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ محمد علی پایین محلی گفت: امسال ۱۳۰۰ زائر از فرودگاه بین المللی همدان به بیت الله الحرام اعزام می‌شوند.

۸۰۰ زائر از استان همدان و ۵۰۰ زائر از استان کردستان هستند که با ۶ پرواز در روز‌های شنبه ۴ تیر تا دو شنبه ۶ تیر اعزام می‌شوند.

وی گفت: زائران از همراه داشتن ۱۴ قلم داروی‌ که در کشور خودمان با تجویز پزشک مشکلی ندارد، اما در کشور عربستان ممنوع است خودداری کنند.

حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان از جمله آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، هیدرو مرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین‌دار، قرص استامینوفن کدئین‌دار، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۵، ۲ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول و قرص بوپرنورفین و هو نوع مواد مخدر ممنوع است.

فرمانده پلیس فرودگاه همدان گفت: ساک‌ها و وسایل زائران را پلیس فرودگاه با دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته ایکس ری و گیت وی بازرسی می‌کند.

پایین محلی می‌گوید: زائران باید ۴۸ساعت قبل از پرواز ساک ها‌ی قسمت بار را برای بازرسی به فرودگاه تحویل دهند و خود ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

وی گفت: به منظور نظم و سازماندهی بیشتر اعزام زائران ، ورود همراهان به فرودگاه برای بدرقه زائران ممنوعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز