خبرگزاری کار ایران

احیاء وغنی سازی 22 هکتار از جنگل فندقلو اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۹۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از احیا و غنی سازی 22 هکتار از جنگل فندقلو خبر داد.

محمود قلی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر افزود: در سال های اخیر قسمتی از این جنگل از بین رفته بود که برای احیای این منطقه نهال‌های فندق به صورت گلدانی در این جنگل پرورش یافته و از این نهال ها در احیای جنگل استفاده شده است.

وی افزود: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به 973 هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از احیا و توسعه عملیات مراقبتی بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: برای احیا، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده که به مرور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی  برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهادهای مدنی و رسانه ها  در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

وی گفت: استان اردبیل در اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی ملی یکی از استان های برتر در کشور  بوده و در این راستا توانسته ایم  956 هزار هکتار اراضی ملی را تثبیت و تا شهریور ماه سالجاری مابقی اراضی که به دلیل بررسی رفع تداخل اراضی  ملی و مستثنیات بلاتکلیف مانده را نیز به اتمام برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز