خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

بهره‌برداری 12 کیلومتر از جاده توره - بروجرد در سال جاری / آزادسازی اراضی مسیر آزادراه اراک- خرم آباد 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۶۱۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی 25 کیلومتر از باند دوم جاده ارتباطی توره به بروجرد به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است و در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 12 کیلومتر از این مسیر در سال جاری تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید انعامی افزود: جاده ارتباطی توره به بروجرد به عنوان یکی از مسیرهای مواصلاتی مهم مرکز کشور به سمت بندر امام خمینی و استان خوزستان است و با تکمیل این بخش از پروژه کل مسیر از تهران تا بندر امام خمینی به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از این جاده بهره‌برداری شده، بخشی در مرحله خاکریزی و انتهای طرح‌ نیز آماده اجرای‌ عملیات روسازی و آسفالت است که تکمیل بخش‌های باقیمانده این طرح نیازمند 2000 میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: طول جاده ارتباطی ازنا به شازند نیز 70 کیلومتر است که حدود 40 کیلومتر از این مسیر در استان مرکزی و حدود 30 کیلومتر دیگر در محدوده‌ راه‌های حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد. در حال حاضر عملیات آسفالت  8 کیلومتر از این جاده ارتباطی تکمیل شده است.

انعامی تصریح کرد: در تلاش هستیم  10 کیلومتر از مسیر ارتباطی ازنا به شازند تا پایان سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. بهره‌برداری از این جاده ارتباطی علاوه بر تکمیل بخش‌های مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور موجب اتصال روستاها و زمین‌های کشاورزی فراوان مسیر به محورهای مواصلاتی استان می‌شود.

وی بیان داشت: طول یک بخش از آزادراه اراک به خرم آباد نیز 68 کیلومتر است و این جاده به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان لرستان فراهم می‌کند. اکنون این بخش از آزادراه در مرحله آزادسازی اراضی مسیر قرار دارد که این فرایند 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. با اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی، این آزادراه جایگاه ویژه‌ای در واردات و صادرات و ترانزیت کالا در کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن و واقع شدن آن در کریدور شمال به جنوب به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر، دارای اهمیت بسیار ویژه است و تکمیل زیرساخت‌های این بخش در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز