خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست جلفا خبرداد؛

مهار آتش سوزی در منطقه کیامکی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۱۹۲

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جلفا گفت: آتش‌سوزی در داخل پناهگاه حیات وحش کیامکی در حاشیه رودخانه ارس توسط محیط بانان مهار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جلفا، هادی ناری  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی سریعاً به محل اعزام و در ساعات اولیه شروع حریق این آتش سوزی را مهار کردند.

وی عوامل انسانی را از دلایل آتش سوزی در این منطقه اعلام کرد و افزود: حریق بیشتر پوشش گیاهی حاشیه رودخانه ارس را درگیر کرد، اما خساراتی به گونه ای جانوری منطقه وارد نشده است.

ناری گفت: پرونده قضایی برای عامل انسانی هنوز تشکیل نشده و در دست بررسی است.

رئیس اداره محیط زیست جلفا از مردم محلی، گردشگران، چوپانان و طبیعت گردان خواست از هر گونه آتش در طبیعت، بجای گذاشتن خاکستر و حتی انداختن ته سیگار به شدت خودداری و در صورت ایجاد آتش سوزی سریعا آن را مهار و به نزدیکترین واحدهای محیط زیست یا منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

 پناهگاه حیات وحش کیامکی در آذربایجان شرقی در محدوده شهرستان های مرند و جلفا واقع شده و وسعت آن در ۹۵ هزار و ۷۴۲ هکتار می باشد؛ «کیامکی» از سال ۱۳۵۲ به عنوان منطقه حفاظت شده به تصویب رسید و از سال ۱۳۵۴ به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است.

نوسانات ارتفاع در این منطقه از ۵۴۰ متر در ساحل رودخانه ارس تا سه هزار و ۴۱۴ متر در کوه «کیامکی داغ» متغیر است؛ میانگین سالانه دما در منطقه ۱۱ درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی سالانه ۲/۳۳۶ میلی متر می باشد.

رودخانه ارس از مرز شمالی منطقه عبور می کند و این منطقه دارای بیش از ۳۶۱ گونه گیاهی و بیش از ۲۵۷ گونه جانوری شامل ۳۹ گونه پستاندار و بیش از ۱۵۴ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، چهار گونه دوزیست و ۱۷ گونه ماهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز