خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک:

صنایع آلاینده و میزان عوارض آلایندگی آنها مشخص نشده است / نحوه تقسیم بندی عوارض آلایندگی صنایع دشت شازند مورد اعتراض است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۹۳

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: برآورد درآمد شهرداری اراک از محل عوارض آلایندگی سال گذشته، 3880 میلیارد ریال است. بر اساس مصوبه شورای شهر اراک، شهرداری باید این میزان اعتبار را در بخش اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی، توسعه و نگهداشت فضای سبز و حوزه ترافیکی اراک هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خسروانی افزود: از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر اراک، با وجود پیگیری‌های مکرر، تاکنون صنایع آلاینده و میزان عوارض آلایندگی آنها مشخص نشده است. در این راستا دستگاه‌های متولی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: شورای شهر ششم به دنبال کسب درآمد از صنایع آلاینده نیست، اما بر این باور است صنایعی که هوای اراک را آلوده می کنند و محیط زیست مردم را تخریب می کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند.

سخنگوی شورای شهر اراک اظهار داشت: انتشار اسامی شرکت‌ها و صنایع آلاینده و میزان پرداختی عوارض آنها منع قانونی ندارد و اداره کل امور مالیاتی براساس بند الف ماده 175 قانون برنامه پنجم توسعه که از احکام دائمی آن است، باید میزان واریزی این شرکت‌ها و صنایع را به شورا و شهرداری ارسال کند.

خسروانی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست مکلف است بر اساس تبصره 3 ماده 28 قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی واحدهای آلاینده اقدام و امکان دسترسی برخط به سامانه مزبور را فراهم کند.

وی بیان داشت: همچنین این مجموعه موظف است نام واحدهای آلاینده و سطح آلایندگی آنها را در این پایگاه منتشر و یا به صورت منظم، به روز رسانی کند اما تاکنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای شهر اراک تأکید کرد: نحوه تقسیم بندی عوارض آلایندگی صنایع آلاینده دشت شازند مورد اعتراض اعضای پارمان شهری کلانشهر اراک قرار گرفته، چرا که بسیار ناعادلانه است.

خسروانی ابراز داشت: این تقسیم بندی باید بر اساس شاخص جمعیت و میزان تحمیل آلودگی تغییر پیدا کند، چرا که مردم اراک به شدت از عوارض صنایع شازند آسیب می‌بینند و حجم عظیمی از آلودگی تولیدی این صنایع نصیب مردم اراک می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت شرکت املاح معدنی در محدوده تالاب میقان از دیگر مشکلاتی است که بر اساس اعلام نظر اعضای شورا، این صنعت نیز به دلیل خسارات زیاد زیست محیطی که به مردم اراک وارد می کند باید مشمول عوارض آلایندگی قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک همچنین گفت: همچنین شورای شهر ششم پیگیر وعده بیش از 10 ساله دولت در خصوص ایجاد کمربند سبز یکهزار هکتاری در اراک است که تحقق این مهم منوط به همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز