خبرگزاری کار ایران

فرمانده سلسله:

کالاهای احتکار شده باید در بین مردم توزیع شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۱۸

فرماندار سلسله گفت: کالاهای اساسی احتکار شده پس از تشکیل پرونده ، باید برای توزیع در میان مردم با نرخ مصوب در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، مسلم مرادی در جلسه مشترک کمیته پیشگیری از سرقت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به بیشترین کالاهای احتکار شده در شهرستان، اظهار داشت: آرد و گندم و نهاده‌های دامی کالاهایی هستند که بیشترین موارد قاچاق مربوط به آنها است و باید بیشترین مراقبت‌ها درخصوص جلوگیری از قاچاق آنها بکار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با نظارت مستمر از احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز جلوگیری شود، تصریح کرد: کالاهای اساسی و موردنیاز مردم که احتکار شده پس از تشکیل پرونده و طی مراحل اداری باید برای توزیع در میان مردم با نرخ مصوب در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

فرماندار سلسله بیان کرد: نیروی انتظامی، سپاه و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف کالاهای احتکاری باید با حضور نماینده‌ای از جهادکشاورزی شهرستان نسبت به تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی آنها اقدام و کالاها را برای توزیع در میان مردم در اختیار ستاد تنظیم بازار بگذارند.

وی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر الشتر و فیروزآباد، گفت: باید به مالکان این ساختمان ها اخطار جهت ایمن سازی داده شود. بانک اطلاعاتی سازه‌های ناایمن ادارات شهرستان گردآوری و به استان ارسال شده است.

مرادی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه فنی شهرداری، تصریح کرد: باید این رویه ها عوض شود و قبل از هرگونه اقداماتی در این خصوص لازم است با سازمان نظام مهندسی، بخشداری ها و دهیاری ها هماهنگی نیز به عمل آید. 

سید احمد موسوی رئیس دادگستری شهرستان نیز با اشاره به تعریف کالای احتکاری به بیان چگونگی تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی آن و چگونگی عرضه کالاهای اساسی احتکاری در بین عموم مردم پرداخت و گفت: باید برای مرتکبان احتکار احکام بازدارنده صادر کنیم و هزینه جرم را برایشان بالا ببریم تا بار دیگر مرتکب چنین اعمالی نشوند.

وی افزود: کلیه ادارات نیز باید تخلف را در حوزه های اختصاصی خود پایین بیاورند و نظارت بیشتری بر مجموعه خود داشته باشند تا میزان سرقت کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز