خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد خبر داد؛

موادمخدر و سرقت در صدر جرایم استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۰۷

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به قرارگیری یزد در مرکز جغرافیایی کشور و مهاجرپذیری این استان گفت: موادمخدر و سرقت در صدر جرایم استان یزد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری با بیان اینکه همه تلاش دستگاه قضا در استان در کنار سایر دستگاه‌ها تلاش برای کاهش جرم است، اظهار داشت: بیشترین جرایمی که در استان وجود دارد، جرایم مواد مخدر، سرقت و بعد از آن جرایم لسانی مانند توهین و افترا و تهدید است.

وی با بیان اینکه مردم در معاملات خود محتاط هستند و با مشاوران حقوقی مشورت می‌کنند، ادامه داد:  اتهامات کیفری از بین ۱۴ حوزه قضایی، در برخی شهرستان‌ها  بالا است که نیاز است با مشارکت نهاد‌های مردمی فعال، برای آموزش و آگاهسازی مردم برنامه ریزی کنند و با ورودی و جا‌هایی که تولید پرونده می‌شود، برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین در خصوص تقسیمات کشوری و اختلافات بین مردم در دو شهرستان بافق و بهاباد عنوان کرد: تقسیمات جغرافیایی و اختلافات مرزی در حوزه تقسیمات کشوری است و باید از طریق استانداری و وزارت کشور پیگیری شود.

وی افزود: اگر تخلف از قوانین و مقررات باشد، دادستانی ورود می‌کند، ولی به طور کلی این یک موضوع حاکمیتی و در حوزه وزارت کشور است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هرگونه منازعات و اختلافاتی که بین مردم است از جمله اختلافات بین مردم با مردم، مردم با دولت و یا دولت با مردم، در دفتر خدمات قضایی ثبت و ضبط و وارد فرآیند رسیدگی می‌شود که در حال حاضر هزار و ۷۰۰ فقره در این موضوع موجود است که همه مجموعه‌ها را شامل می‌شود.

در این مراسم علیرضا ایزدی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بافق معرفی و از خدمات چمران بهارلوئی رئیس سابق دادگستری بافق تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز