خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار دامغان به ایلنا خبر داد؛

کتابخانه‌دار شدن روستای حسن‌آباد دامغان منتفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۱۷

معاون فرماندار دامغان که پیش از این گفته بود، با تبدیل بخشی از حسینیه اعظم روستای حسن‌آباد به کتابخانه عمومی، این روستا دارای یک باب کتابخانه عمومی نهادی می‌شود، یادآور شد: کتابخانه‌دار شدن روستای حسن‌آباد دامغان منتفی شد.

سیدحسن شاهچراغ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا سمنان، ضمن اشاره به پیشینه غنی شهر دامغان در حوزه تاریخ و فرهنگ، گفت: ساخت کتابخانه و گام برداشتن در راستای آگاهی‌بخشی جامعه امری مقدس است و هر چه در جامعه کتابخوانی بیشتر ترویج شود، آن جامعه آگاه‌تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: با مساعدت حجت‌الاسلام سید‌رضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان تهران و فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم، قسمتی از حسینیه بزرگ روستای حسن‌آباد برای کتابخانه در نظر گرفته شده بود و انتظار داشتیم با پیگیری‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها این مکان به کتابخانه عمومی نهادی تبدیل شود.

معاون فرماندار دامغان اضافه کرد: از مدت‌ها قبل که بحث افتتاح کتابخانه در روستای حسن آباد از توابع بخش امیرآباد مطرح بود یکی از خیرین آمادگی خود را برای اهدای 20 هزار جلد کتاب نیز اعلام کرده بود.

شاهچراغ ادامه داد: با توجه به این‌که روستای حسن آباد پس از روستای جزن در زمره پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان دامغان است وجود کتابخانه در این روستا ضروری به نظر می‌رسید.

معاون فرماندار دامغان ادامه داد: توجه ویژه و خاصی به کتابخانه‌های روستایی لازم است، چرا که یکی از جاذبه‌های ماندگاری مردم در روستا، ارائه خدمات مناسب و متنوع است و ارائه خدمات فرهنگی به‌ویژه کتابخانه عمومی یکی از همین جاذبه‌ها است.

وی با انتقاد از این‌که با وجود احداث مکان این کتابخانه با معماری خاص و بی‌نظیر افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای صدور مجوز کتابخانه نهادی، تعداد جمعیت ساکن را ملاک قرار می‌دهد و روستای حسن‌آباد با تعداد جمعیت مورد نظر نهاد کتابخانه‌ها میزان اندکی فاصله داشت.

شاهچراغ گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌دنبال صدور مجوز کتابخانه مشارکتی است که رئیس مجمع نمایندگان تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان روستا خواهان افتتاح کتابخانه نهادی در روستای حسن‌آباد هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز