خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

در سال زراعی جاری، قیمت تضمینی دانه گندم ۱۱۵۰۰۰ و جو ۱۰۵۰۰۰ ریال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۲۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سال زراعی جاری، قیمت تضمینی برای دانه گندم ۱۱۵۰۰۰ ریال و پایه خرید توافقی جو ۱۰۵۰۰۰ ریال است.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رشت در خصوص کشت گندم و جو  در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال جدید سطوحی حدود ۱۷۵۳۱ هکتار اراضی دیم در شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودسر، رودبار و سیاهکل توسط ۱۱۵۰۰ نفر تولید کننده به زیر کشت خواهد رفت.

وی افزود: سهم کشت گندم از این سطوح ۱۲۰۰۰ هکتار و جو ۵۷۰۰ هکتار است.

موسوی با بیان اینکه سطح برداشت تاکنون ۳۰۰ هکتار برای گندم و ۱۵۰ هکتار برای جو است، افزود: پیش بینی مقدار تولید برای دانه گندم ۱۵۰۰۰ تن و جو ۶۵۰۰ تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تشریح کرد:. در سال زراعی جاری، قیمت تضمینی برای دانه گندم ۱۱۵۰۰۰ ریال و پایه خرید توافقی جو ۱۰۵۰۰۰ ریال است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود، ارزش اقتصادی حاصل از خرید گندم وجو به ترتیب ۱۷۲۵۰۰۰ و جو ۶۸۲۵۰۰ ریال باشد.

موسوی در خاتمه افزود: حدود ۷۵ درصد سطوح کشت در مناطق ییلاقی و۲۵ درصد از آن در مناطق جلگه استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز