خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی مقصد دخانیات قاچاق در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۷۵

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: این استان مقصد ارسال مواد دخانی قاچاق از سایر استان‌ها از جمله تهران، سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی کشور است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین دشتبان افزود: مواد دخانی مشمول ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید همه انواع آن با کد شناسه به فروش برسند و در صورتی که فاقد شناسه باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سیگار هم در داخل کشور تولید و هم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما اقلام وارداتی از این کالا باید شناسه کالا و برچسب سلامت داشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون طرح مقابله با کالاهای فاقد شناسه محصولات دخانی به عنوان یکی از طرح‌های پنج‌گانه مقابله با قاچاق مطرح است و در این راستا کالای هدف فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

دشتبان افزود: واردات قاچاق انواع کالاهای دخانی از مرزهای شرقی به خراسان رضوی انجام نمی‌ شود و مواد دخانی قاچاق موجود در این استان از استانهای دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان، تهران و جنوب کشور به این منطقه انتقال می‌یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: قاچاق مواد دخانی از کشور عراق به صورت کولبری، از ترکیه در درون بسته بندی سایر کالاها و از مرزهای جنوبی به صورت ته لنجی وارد کشور می‌شود.

دشتبان افزود: پارسال ۱۷۲ پرونده شامل ١٤ میلیون بسته سیگار به ارزش ٤٥٢ میلیارد ریال در خراسان رضوی کشف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز