خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز خبرداد؛

صدور دستور قضایی برای تخلیه ۵ ساختمان ناایمن در حسن آباد کرج

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۶۹۴

رئیس کل دادگستری البرز، گفت: با بررسی های انجام شده توسط آتش نشانی و نظام مهندسی مشخص شد ۵ بلوک که جمعا ۴۰ واحد است در منطقه حسن آباد کرج در وضعیت نا ایمن قرار دارد که در همین راستا دستورات قضایی لازم جهت تخلیه و ایمن سازی ساختمان صادر شد.

به گزارش ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در منطقه 10 حسن آباد کرج پس از بررسی ها مشخص شد تعدادی از بلوک ها با توجه به تَرک های ایجاد شده در پشت ساختمان در وضعیت نا ایمن قرار دارند.

وی افزود: این ساختمان ها همگی در اراضی قولنامه ای و به صورت غیرمجاز و فاقد پروانه احداث شده اند و از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نبوده قدمتی حدود ۲۰ سال برخوردار هستند.

فاضلی هریکندی عنوان کرد: در خصوص وضعیت نا ایمن این ساختمانها در ابتدا، شهرداری اخطار لازم را جهت تخلیه ساختمان به دلیل شرایط نا ایمن آن داده است که با بررسی های صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی استان نیز دستور تخلیه بابت بررسی وضعیت ساختمان داده شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز، عنوان کرد: به رغم اخطارهای مکرر تاکنون ساختمان تخلیه نشده بود که امروز با ورود دستگاه قضایی استان و با حضور معاون دادستان کرج در محل، دستور لازم صادر شد تا به قید فوریت هلال احمر، آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و پلیس برای الزام به تخلیه ساکنان در محل مستقر شوند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه هم اکنون ساکنان این ۴۰ واحد در مدرسه ای در همان محل اسکان یافته‌اند، گفت: مقرر شده نظام مهندسی استان بررسی لازم برای امکان مقاوم سازی و یا تخریب کامل ساختمان را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز، اظهار کرد: در حال حاضر نهادهای اجرایی جهت تخلیه در محل مستقر بوده و نیروی انتظامی  نیز به منظور حفاظت از اموال ساکنان در محل حضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز