خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی و هفته صنایع دستی صورت می گیرد؛

فعالان و پیشکسوتان صنایع دستی در استان زنجان تجلیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۴۳۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای روزجهانی و هفته صنایع دستی در استان زنجان گفت: از فعالان و پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل خواهد شد.

امیر ارجمند ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان ، از برگزاری برنامه‌های متعدد در روز جهانی و هفته صنایع‌دستی خبر داد.

ارجمند ادامه داد: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی (۲۰ خرداد) و اهمیت این روز و به پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه، برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان‌ها قرار می‌گیرد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته، استان زنجان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: مسابقه ملی مهارت ملیله سازی، ساخت کلیپ‌های متنوع از صنایع‌دستی استان با شعار نامگذاری روزهای هفته صنایع‌دستی، آغاز دوره آموزشی قلمزنی، زیورآلات سنتی و جاجیم بافی در شهرستان‌های خدابنده، ایجرود و سلطانیه، حضور مدیرکل و معاون صنایع‌دستی در رسانه‌های دیداری و شنیداری، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در آرامگاه چلبی اوغلو و کارخانه کبریت زنجان، بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی در هشت شهرستان، تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی در بین گردشگران و نصب بنرهای روز جهانی و هفته صنایع‌دستی در سطح استان بخشی از این برنامه ها است.

وی افزود: معرفی و ترویج صنایع‌دستی و صنعتگران شهرستان‌ها در فضای مجازی، معرفی صنایع‌دستی دارنده مهر اصالت ملی سال ۱۴۰۰ در قالب پوستر، معرفی صنایع‌دستی به کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، تجلیل از فعالان، پیشکسوتان صنایع دستی استان وهمکاران میراث فرهنگی و غیره از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز جهانی و هفته صنایع دستی در استان زنجان است.

ارجمند اضافه کرد:هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است و حوزه صنایع‌دستی عالی‌ترین برای برنامه ریزی و دستیابی به شعار سال است.

وی، در پایان،  گفت: ۲۰ خرداد ماه، هرساله به عنوان روز بین المللی صنایع‌دستی گرامی داشته می‌شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز