خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

200 روستای استان تا پایان سالجاری آبرسانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۲۲۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از عملیات اجرایی و اتمام آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان با اعتبار۳۸۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کرموند با بیان اینکه سهم استان لرستان در برنامه جهادی آبرسانی به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: زمستان سال گذشته تفاهم‌نامه آن با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) امضا شد  که در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها وارد فاز اجرایی شده که امید است تا پایان سال بخش عمده آن به بهره‌برداری برسد.

وی با شاره به اینکه با اتمام این پروژه‌ها شاخص بهره‌مندی آب روستاها که در حال حاضر حدود ۵۶ درصد است به بالای ۶۰ درصد خواهد رسید ، خاطر نشان کرد: استان لرستان حدود سه هزار روستا دارد که حدود یک هزارو ۶۲۰ روستای‌ این استان، از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: در سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ۲۸۰ دستگاه کلرزنی را با هزینه ای در حدود پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و در سطح سامانه‌های آبرسانی روستایی نصب کرده است و مطابق استاندارد کلر باقیمانده شبکه توزیع آب بایستی بین ۰.۲ تا ۰.۸ پی پی ام باشد که با استفاده از دوزینگ پمپ‌های کلرزنی این مقادیر فراهم شده است.

کرموند ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان لرستان دارای ۲۸ نفر نیرو در بخش کنترل کیفی، ۴۵ نفر آبدار در بخش سامانه های گندزدایی روستایی و ۱۲ نمونه بردار می باشد که فعالیت های کلرزنی آب شرب، نمونه برداری و آزمایش آب را بصورت مستمر و روزانه  انجام می‌دهند.

وی گفت: براساس نتایج آزمایشات آب که در ماه بیش از یک هزارو ۵۰۰ آزمایش بر روی نمونه های آب در سطح استان انجام شد، هیچ‌گونه گزارشی که نشان دهنده آلودگی آب شرب مشترکان باشد دریافت نشده است.

مدیرعامل آبفای لرستان با بیان اینکه  در راستای پایش آنلاین پارامترهای کیفی آب این شرکت ۵۰ آنالایزر سنجش کیفی را خریداری و نصب نموده اساظهار داشت . درسال جاری تعداد ۱۸حلقه چاه آب درمناطق شهری و روستایی به بهره برداری  می‌رسد.

کرموند بیان کرد: از تعداد این ۱۸ حلقه چاه هشت حلقه دربخش آبرسانی شهری در شهرستانهای دورود، ازنا، بروجرد، کوهدشت و سلسله می باشند و تعداد۱۰حلقه نیز در بخش روستایی برای تامین آب ۳۰ روستا است.

مدیرعامل آبفای لرستان با اشاره به اینکه  در عملیات حفر و تجهیز و نیرو رسانی این چاه‌ها برای ۵۶ نفر به شکل مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد ، ادامه داد: تجهیز این چاه‌ها با الکتروپمپ و نصب تابلو و کابل کشی و عملیات عمرانی جهت جلوگیری از ریزش حلقه های چاه آب و لوله کشی جهت انتقال آب آنها به مخازن انجام می شود.

کرموند تصریح کرد: حفر و تجهیز این چاه ها برای آبرسانی به مناطق دارای افت فشار و یا قطعی موقت در مناطق شهری و نیز برای آبرسانی به روستاها جهت بهره مندی از آب سالم و بهداشتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز