خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اکثر ساختمان‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۸۷۰

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: به علت اینکه وضعیت مالی ساکنان حریم شهرها مناسب نیست اغلب ساختمان های نا ایمنی که ساخته می شود در این مناطق است.

محمدرضا آلوستانی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مردمی که در حاشیه‌ شهرها زندگی می‌کنند توان مالی بالایی ندارند و برای احداث ساختمان به سازمان نظام مهندسی مراجعه نمی‌کنند و بدون رعایت مقررات ملی ساختمان مسائل ایمنی، ساختمان سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد بعد از اینکه ساختمان سازی را شروع می‌کنند از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه می دهند که  مبلغ این جریمه کم است. همین باعث می‌شود تا مجموعه‌ای از این ساختمان‌های ناایمن در حریم شهرها ساخته شود که می‌تواند حوادثی مانند فاجعه متروپل آبادان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: عدم رعایت طرح تفصیلی که بر اساس آن  پروانه ساخت صادر می‌شود با آنچه ساخته می‌شود متفاوت است که این خود شروع حادثه است و متاسفانه مالک و سازنده به این فکر نمی‌کنند که ممکن است جان انسان به خطر بیفتد.

وی افزود: باید شهرداری و نهادهای مرتبط، کاری کنند تا نقشه‌هایی که با تایید و مهر واحد کنترل نقشه از نظام مهندسی خارج می‌شود، اجرایی شود.

آلوستانی بیان کرد: متاسفانه ساختمان‌هایی در گلستان  هستند که از مسیر نظام مهندسی عبور نکرده‌اند  و از این ساختمان‌ها در گرگان نیز کم نیست و این موضوع جای نگرانی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز