خبرگزاری کار ایران

زاهدان پایین‌ترین سرانه فضای سبز در بین مراکز استان‌های کشور را دارد/ افتتاح 50 هزار متر مربع پارک در محلات زاهدان تا هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۹۷

شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگهداری و تامین آب ۲ مشکل اساسی در زمینه فضای سبز شهری این شهرستان است گفت: زاهدان هم‌اینک پایین‌ترین سرانه فضای سبز را در بین سایر مراکز استان‌های کشور دارد.

به گزارش ایلنا محمد امیر براهویی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهارداشت: تنها امید شهرداری زاهدان برای ایجاد فضای سبز شهری پساب شهری است که متاسفانه میزان تولید پساب در این شهر پایین است.

وی ادامه داد: برای استفاده از پساب شهری در زاهدان باید میزان تولید آن ۴۵۰ لیتر بر ثانیه باشد که این میزان هم‌اینک ۸۰ لیتر بر ثانیه است.

شهردار زاهدان گفت: تا کنون ۲۵ درصد از سطح شهر زاهدان به فاضلاب شهری متصل است.

وی بیان کرد: شهرداری زاهدان در حال ساخت ۲۰۰ هزار متر مربع پارک به غیر از میادین و بلوارها در سطح این شهر است که این امر نقش مهمی در بهبود سرانه فضای سبز دارد.

براهویی اظهارداشت: هفته آینده ۵۰ هزار متر مربع پارک در محلات مختلف شهر زاهدان افتتاح می شود و این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ پارک محله در سطح شهر زاهدان آماده افتتاح است گفت: شهرداری زاهدان هم‌اینک ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در سطح این شهر در حال اجرا دارد.

شهردار زاهدان تصریح کرد: این شهرداری پارسال ۵۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته که تنها ۴۰۰ میلیارد تومان آن صرف هزینه های جاری شهرداری شده است و با این اعتبار نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

وی بیان کرد: یکی از مهترین ضعف‌های ما در مدیریت شهری در زاهدان ایجاد سرمایه گذاری به منظور ایجاد درآمد برای شهرداری است.

براهویی ادامه داد: با مشاور برجسته کشوری تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا اطلس سرمایه گذاری شهری در زاهدان را تهیه کند تا بر اساس این سند به ایجاد درآمد پایدار برسیم.

وی افزود: سالانه باید بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر زاهدان انجام شود تا شهرداری به درآمد پایدار برسد.

شهردار زاهدان گفت: این شهرداری سالانه تنها بیش‌از ۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمد داشته در حالی که شهر کرمان با جمعیت کمتر از زاهدان ۸۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمده کسب کرده است.

وی تاکید کرد: باید اقتصاد ملی به کمک شهرداری زاهدان بیاید تا این شهرداری بتواند در حوزه خدمات شهری و بهبود سرانه فضای سبز و آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر تحول ایجاد کند.

براهویی تصریح کرد: ۴۴ درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند و به تبع این افراد نمی‌توانند عوارض شهرداری را پرداخت کنند و این مساله خود از منابع درآمدی شهرداری می‌کاهد.

وی افزود: برای نخستین بار شورای توسعه شهر زاهدان تشکیل شده و از ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی برای توسعه شهری استفاده می‌شود.

شهردار زاهدان گفت: هفت میدان اصلی شهر زاهدان بین هفت دستگاه دولتی تقسیم شده تا کارهای زیباسازی این میادین را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه زاهدان بیشترین رشد جمعیت بعد از کرج را در کشور دارد اظهارداشت: ۲ دهه خشکسالی در سیستان و بلوچستان باعث گسترش بیش‌از حد حاشیه نشینی در زاهدان و چابهار شده است.

براهویی تاکید کرد: تنها راه نجات از معضل حاشیه نشینی در زاهدان و سایر شهرها ایجاد مشوق و اشتغالزایی در روستاهاست تا مهاجرت معکوس رخ دهد.

وی بیان کرد: ۹ محله حاشیه نشین در سطح شهر زاهدان داریم که در تلاشیم با اقدامات در حال انجام چهار محله را از معضل حاشیه نشینی نجات دهیم.

شهردار زاهدان با اشاره به کنده کاری‌های شرکت گاز در این شهر گفت: با توجه به اینکه چهار استان بجز سیستان و بلوچستان به عنوان استان معین در زاهدان به طور همزمان مشغول گازرسانی بودند این حجم از کنده کاری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر عملیات حفاری برای گازرسانی در شهر زاهدان انجام شده بود که تنها ۱۶۵ کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.

براهویی بیان کرد: ۱۷.۵ میلیون متر مربع معابر و خیابان در سطح شهر زاهدان وجود دارد که ۵۰ درصد آن نیازمند روکش آسفالت است.

وی اظهارداشت: تا پایان تیرماه امسال ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر زاهدان افتتاح می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز