خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه بنیاد کرامت رضوی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۹۰

همزمان با دهه کرامت و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، ۱۰ پروژه عمرانی و خدماتی بنیاد کرامت رضوی در ۵ استان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در این مراسم، علاوه بر آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی، پروژه‌های در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به بهره برداری رسید و یک پروژه نیز در استان ایلام وارد مرحله اجرایی شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه همه مردم ایران باید از برکات وجود مقدس حضرت رضا(ع) متنعم و بهره‌مند شوند، اظهار کرد: آستان قدس تعمیق معرفت و تسهیلات زیارت برای زائران را وظیفه خود می‌داند؛ ما معتقد هستیم ائمه اطهار(ع) به اذن الهی حی و حاضر هستند و همان‌گونه که در زمان حیات ظاهری ایشان مردم از انوار طیبه وجود آن حضرات در حوزه‌های معرفتی و رفع نیازها بهره‌مند بودند، امروز نیز باید همان‌گونه باشد.

حجت الاسلام احمد مروی ابراز کرد: نه‌تنها نیازمندان و احسان جویان بلکه در حد ظرفیت تمامی مردم عزیز ایران باید از خدمات آستان قدس بهره‌مند باشند تا همه مردم بتوانند از برکت وجود نورانی حضرت رضا(ع) بهره معنوی و مادی ببرند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد خدمت‌رسانی و اشتغال‌زایی توسط آستان قدس برای رفع مشکلات محرومان در اقصی نقاط کشور، عنوان کرد: اگر با اخلاص برای خدمت به مردم کار کنیم و به مدد الهی باور داشته باشیم قطعاً خداوند متعال و حضرت رضا(ع) کمک خواهند کرد.

وی به خدمات گسترده آستان قدس به نیازمندان کشور در ایام کرونا اشاره و ابراز کرد: کمک به نیازمندان و احسان جویان قطعاً الطاف و برکات الهی را به دنبال خواهد داشت، در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم مطلوب نیست و بخشی از نذورات از سوی اقشار متوسط به پایین جامعه انجام می‌شود، اما نذورات مردمی آستان قدس در همین مدت بیش از ۲ برابر شده و نشان از محبت بیش از پیش مردم به دستگاه امام رضا(ع) است.

مروی تصریح کرد: در پروژه‌های عام‌المنفعه که برکات آن خدمت‌رسانی مستقیم و رفع مشکلات مردم است، به‌هیچ‌عنوان نباید نگران چگونگی تأمین بودجه بود؛ اگر با توکل و استعانت از پروردگار متعال پروژه‌ای را برای خدمت به مردم و زائران حضرت رضا(ع) آغاز کنیم، بی‌تردید خداوند کمک خواهد کرد و بودجه و هزینه آن تأمین می‌شود.

محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز درباره جزئیات این طرح‌ها گفت: این پروژه ها مجموعاً به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و خادمیاران به نتیجه رسیده و بنیاد کرامت رضوی نیز به نیت تبرک و شتاب دهنده در آن مشارکت داشته است. 

استادآقا به اشاره به پروژه زائرسرای رضوی اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت، عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائر سرای رضوی ‌در ۷ بلوک، هر یک به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع مساحت آغاز شد که تکمیل و بهره‌برداری آن، ظرفیت تخت‌ها برای اسکان زائران کم بضاعت، ۱۱۰۰ تخت افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: همچنین در کنار آغاز عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائر سرا و در راستای خدمت رسانی شایسته،  یک باب نانوایی در این زائرسرا افتتاح شد تا بتوانیم میزبانی بهتری از زائران عزیز داشته باشیم.

در ادامه این مراسم و در قالب ارتباط زنده تصویری با چهار استان، پروژه‌های عمرانی و خدماتی بنیاد کرامت رضوی در رامیان استان گلستان، زابل و کنارک استان سیستان و بلوچستان و نیز رودان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث یک مجتمع زیارتی در منطقه مرزی مهران در استان ایلام نیز آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز