خبرگزاری کار ایران

مهدی صباغی در مشهد تشییع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۳۳

مراسم تشییع مهدی صباغی (هنرمند پیشکسوت تلویزیون، سینما، تئاتر و رادیو) در مسجد رضوان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر مهدی صباغی (هنرمند پیشکسوت مشهدی) که با حضور جمع زیادی از هنرمندان عرصه نمایش و رادیو و کارکنان سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از گذشته تاکنون خراسان رضوی صاحب هنرمندان‌گذاری در سطح کشور است و باید اکنون نیز به این ظرفیت توجه ویژه‌ای کرد. هنرمندانی همچون مرحوم صباغی در دورانی لبخند بر لبان مردم می‌آوردند که به‌رغم محدودیت‌ها با دستانی خالی پرچم هنر را در عرصه‌های مختلف بالا نگه داشتند.

وی افزود: باید از هنرمندان و از جمع‌های هنرمندان حمایت جدی کرد تا استادان هنر، تجربه خود را با جوانان علاقه‌مند در میان گذارند؛ این جمع‌ها می‌توانند راهگشای چالش‌های عرصه هنر در کشور باشند و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند

همچنین در این مراسم پیام‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس صدا و سیما در مورد درگذشت این هنرمند قرائت شد.

در پیام محمد باقر قالیباف آمده است: درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو آقای مهدی صباغی موجب تاسف گردید. ایشان به‌عنوان چهره‌ای توانمند و با اخلاق طی چند دهه فعالیت و نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌ها و صداپیشگی در برنامه‌های رادیویی و همچنین خاطرات رزمندگان از اجرای تئاتر و نمایش توسط این هنرمند فقید در جبهه‌ها، از مقبولیت و رضایتمندی در نزد همگان برخوردار بود و باهمین روحیه مردم‌داری تا آخرین روزهای عمر به تلاش و هنرآفرینی اهتمام داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: ضمن عرض تسلیت به مردم هنردوست کشورمان و استان خراسان رضوی، دوستان و خانواده محترم، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

رئیس صدا و سیما هم در پیام خود به مناسبت درگذشت مرحوم صباغی آورده است: درگذشت هنرمند گرامی جناب آقای مهدی صباغی موجب تاثر شد. او سال‌ها عاشقانه و بدون حاشیه در عرصه هنر و خدمت به مردم شریف ایران تلاش کرد.

در پایان این مراسم، پیکر مرحوم صباغی برای تدفین در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) بدرقه شد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به علت بیماری در منزل و بیمارستان بستری بود و بامداد روز جمعه در بیمارستان شریعتی ماهدشت کرج درگذشت.

بازی در فیلم‌های سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی‌پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیتهای هنری مرحوم صباغی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز