خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

هدفمندی یارانه‌ها نیاز به فعالیت دانش بنیان‌های کشاورزی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۰۴۸

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: از حالا به بعد با اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه‌ها نیاز به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، میثم پیله فروش عصر امروز در بازدید از مزرعه هوشمند نمونه استان که در راستای روند پیشرفت اقدامات قرارگاه کشاورزی دانش بنیان صورت گرفت، گفت: مسائل دانش‌بنیان نه فقط در سال جاری مورد اهتمام قرار دارد، بلکه از سال‌های گذشته نیز بارها اعلام شده که بدون راهبرد دانش بنیان توسعه و پیشرفت کشور رو به نابودی است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان که اکنون در استان قزوین وجود دارند هنوز چندان وارد عرصه فعالیت نشده‌اند.

پیله فروش تاکید کرد: اگرچه امروز در استان کارگروه‌های متعددی به نام دانش بنیان شکل گرفته و یا درحال شکل گیری است، اما همت بلند کشاورزان و بهره‌مندان است که این مهم را محقق می‌سازد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در بازدید از این مزرعه اظهار کرد: واقعیت قضیه این است که در حوزه کشاورزی دانش بنیان به قدری ظرفیت نهفته است که همه بخش‌ها در مراحل ابتدایی قرار دارند. 

رضا افلاطونی اضافه کرد: بارها از ابتدای سال تاکنون اعلام کردیم که درهای آزمایشگاه مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین به روی محققان و دانش پژوهان باز است و این ظرفیت را می‌توان به نحو مطلوب مورد استفاده قرار داد. 

وی تاکید کرد: از ورود دانش در جذب سرمایه گرفته تا مکانیزاسیون، مبارزه بیولوژیک و کنترل هوشمند در عملیات داشت و برداشت همگی نیازمند کارهای بسیاری است که باید با مدیریت دانش بنیان همراه شود. 

 

مزرعه نمونه هوشمند استان با مدیریت ناصحی در مساحت ۴۰ هکتار قادر است تمام فرآیندهای زراعت از جمله وضعیت جوی، آبیاری، سمپاشی و کانال‌های آبی را در یک سیستم هوشمند مدیریت کند و خطاهایی را که معمولا در کشاورزی با عوامل انسانی وجود دارد را به صفر برساند. 

این مزرعه هم اکنون با کشت یونجه و گندم و با داشتن یک مرکز کنترل و اپراتوری تمامی فرآیندها را به شکل آنلاین پایش کرده و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از انرژی را بهینه سازد. 

در این مزرعه یک تراکتور هوشمند بدون سرنشین نیز با کمک علوم دانش بنیان ساخته شده که از راه دور کنترل و مانیتورینگ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز