خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با نمایندگان مجلس مطرح شد؛

تأکید بر توزیع عادلانه آب کشاورزی/ لایروبی ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۴۱

در دیدار نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان صومعه سرا با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان، بر توزیع عادلانه آب کشاورزی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت،جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه آب منطقه‌ای و همچنین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی گیلان در تأمین آب کشاورزی در فصل زراعی جاری گفت: باتوجه به کاهش آورد آب سد سفیدرود از تمامی ظرفیت های منابع آبی نظیر آب بندان ها، چاه های عمیق و ایستگاههای پمپاژ آب و لایروبی انهار استفاده لازم به عمل آید.

وحید خرّمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید آورد آب سد سفیدرود، برنامه ریزی های لازم با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان زیر نظر استاندار و همراهی و همکاری همه مسئولان دستگاههای اجرایی و فرمانداران در سطح استان اقدام شد.

وی افزود: تاکنون در ۲ شهرستان رشت و خمام  حدود ۲۶۰ کیلومتر از انهار به جهت تسهیل در فرایند آبرسانی به شالیزارهای این مناطق انجام شده و همچنین ۸۷ ایستگاه پمپاژ آب نیز تعمیر و راه اندازی و در مدار بهره برداری هستند.

خرّمی اعلام داشت: اولین مرحله آبگذاری آب در کانال چپ سد سنگر(مربوط به اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی استان) از ۱۴ اردیبهشت ماه به مدت ۱۶ روز پیوسته صورت گرفت و دومین مرحله نیز از دوم خرداد به مدت ۸ روز در حال انجام و سپس ۴ روز قطع خواهد شد.

همچنین وحید خرّمی در دیدار با نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال زراعی جاری در شهرستان صومعه سرا حدود ۱۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه های این شهرستان در جهت تسهیل در فرایند آبرسانی به شالیزارهای شهرستان صومعه سرا  انجام شد.

وی افزود: باتوجه به کاهش آورد آب سد سفیدرود، از تمامی ظرفیت های منابع آبی استفاده خواهیم کرد و اشاره نمود؛ ۷۴ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی نیز در شهرستان صومعه سرا، تعمیر و راه اندازی و وارد مدار بهره برداری شده اند.

سیدکاظم دلخوش، نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در راستای تأمین آب کشاورزی شالیزارهای این شهرستان و تأکید بر توزیع عادلانه آب کشاورزی، لایروبی رودخانه ها و انهار در راستای تسهیل در امر آبرسانی به مزارع را  بسیار موثر دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز