خبرگزاری کار ایران

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی استان:

مرکزی برای مقابله با آبله میمون آمادگی نسبی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۴۷

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمادگی نسبی در استان مرکزی برای مقابله با ویروس آبله میمون و تمهیدات لازم جهت تشخیص آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد خوانساری نژاد افزود: احتمال ایجاد پاندمیک در بیماری آبله میمون خفیف است. ویروس این بیماری شباهت بسیاری به آبله انسانی دارد، با این تفاوت که میزان کشندگی آن حدود 3 درصد می‌باشد و خفیف‌تر و قدرت انتقال آن کمتر است.

وی ادامه اداد: فاکتورهایی که در ویروس آبله میمون وجود دارد آن را از کووید 19 متفاوت کرده و درجه عفونی بودن آن کمتر است. این بیماری بیشتر از طریق ذرات تنفسی درشت و تماس با مایعات و زخم بدن و لباس فرد آلوده منتقل می‌شود.

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون 150 مورد از ویروس آبله میمون در کشورهای مختلف شناسایی شده است. این ویروس بیشتر در مناطق غرب و مرکز آفریقا باعث ایجاد همه گیری شده است.

خوانساری نژاد با اشاره به اینکه واکسن آبله تا حد زیادی بر علیه ویروس آبله میمون مؤثر است، تصریح کرد: برخی از کمپانی‌ها واکسن اختصاصی آبله میمون را نیز ساخته اند که تقریباً ایمنی کامل می‌دهد و داروهایی نیز جهت درمان آن مجوز تجویز گرفته‌اند از این رو می‌تواند نسبت به بیماری کرونا قابل کنترل تر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز