خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری لرستان:

عدالت محوری در نظام سلامت در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۶۳

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: خدمت رسانی در نظام سلامت باید با عدالت محوری همراه باشد و این مهم در دستور کارقرار گیرد.

به گزارش ایلنا، بهرام ستاری دستنایی در همایش ائتلاف نظام پزشکی زاگرس نشینان با بیان اینکه این ائتلاف می تواند در ابعاد گوناگونی راهگشا باشد و نقش ارزنده نخبگان زاگرس نشین در عرصه های متعدد زبانزد هست در بحث نظام پزشکی هم می تواند اینگونه باشد.اظهار داشت: این جلسات بر مبنای یک حرکت راهبردی برای حل مشکلات فی مابین استان ها و به تبع آن در صنف سازمان نظام پزشکی است.

وی با اشاره به پیشرفت های علوم پزشکی که شاهد آن هستیم گفت: این موفقیت ها در گرو مجموعه های این چنینی در نظام پزشکی بوده است.

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص بیماری کرونا گفت: علیرغم مشکلات گذشته در خصوص این بیماری امروز به یمن همین جلسات،هماهنگی و حرکتهای مدبرانه نظام پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی و نظام صنفی که قطعاً حرف گوناگونی را پوشش می دهد به جایگاه امنی رسیده‌ایم و از وارد کننده واکسن به صادرکننده آن رسیده ایم و همه اینها در پرتو هماهنگی مدبرانه و مدون بوده است.

ستاری تصریح کرد: نظام پزشکی چون با سلامت مردم ارتباط دارد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود اما خدمات ارزنده آن را نمی توان نادیده گرفت.

 وی با اشاره به اهداف شش گانه ای که این ائتلاف خصوصاً نظام صنفی در عرصه نظام پزشکی دارد،گفت: اگر بخواهیم به دو ویژگی آن اشاره کنیم، حمایت از شاغلین در حرَف و حمایت از بیماران را می توان نام برد و باید رویکرد این دو بر اساس عدالت محوری باشد که برای گسترش بهداشت و سلامت در جامعه لازم است و به این منظور باید پاسخگوی انتظارات مردم و جامعه پزشکان هم باشیم و کاستی ها را دنبال کنیم.

ستاری با بیان این نکته که به عنوان متولی نظام جمهوری اسلامی و مدیریت اجرایی نافی این نیستیم که کاستی نداریم گفت :یکی از رسالت های نظام پزشکی این است که چرخه مجموعه عوامل از جمله پزشک،زیرساخت ها و عوامل اجرایی را هماهنگ کند و نقاط مثبت در جامعه نمود بیشتری داشته باشند .

معاون استاندار با بیان اینکه امروزه در بحث خدمات رسانی در نظام سلامت دچار نقیصه عدم عدالت محوری هستیم گفت: لازم است در نظام سلامت ،عدالت محوری را در دستور کار قرار گیرد.

ستاری با بیان اینکه کلان نگری به منظور ائتلاف بین استان هاست و استان ها باید هم در توانمندی و هم در خصوص کاستی ها همدیگر را پوشش دهند، گفت: ائتلاف می تواند یک نقطه اشتراک و اتحادی باشد تا زمینه را برای حل مشکلات صنفی از جمله بحث بیمه سلامت، عدم پرداخت کارانه ها و ... حل کند و لازم است توسط نمایندگان محترم مجلس قوانینی طرح و  وضع شود تا به حل مشکلات صنفی بیانجامد. 

همایش ائتلاف نظام پزشکی زاگرس نشینان با حضورمحمد رئیس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی،یحیی ابراهیمی نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام عبدیان  رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نمایندگان ۹ استان زاگرس نشین در سالن همایش های اداره کل راه آهن لرستان در ایستگاه بیشه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز