خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس:

کک اسفنجی وارد سبد محصولات نفتی ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۸۴۴

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از امضای قرارداد پروژه کک سازی «تغییر الگوی پالایشی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هاشم نامور اظهار کرد: ما پروژه کک سازی «تغییر الگوی پالایشی» را طراحی کردیم. در این پروژه نفت کوره را که به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود،  به کک اسفنجی تبدیل می کنیم. کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم کشور است و در حال حاضر از خارج وارد شده و در کشور تولید نمی شود. کشور وابسته به خارج است، ارز کشور خارج می شود و در شرایط خاص بخصوص در زمان تحریم پاشنه آشیل است. در زمان تحریم تهدید کرده بودند که اجازه واردات کک اسفنجی را به ایران نخواهیم داد در نتیجه صنایع آلومینیومی ما دچار مشکل می شود.

نامور با اشاره به پیشرفت این پروژه، گفت: برای پیشرفت پروژه، الگوی پالایشی را تغییر دادیم یعنی به جای آنکه برش یا مواد نفتی تولید کنیم تبدیل به تولید کک اسفنجی کردیم. برای اولین بار یک پروژه با این عظمت تمامی مراحل آن از مطالعات امکان سنجی تا مطالعات مفهومی و طراحی بنیادین و تفصیلی و اجرا توسط پیمانکاران، مشاوران، مهندسان داخلی انجام می شود که باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری کارشناسان داخلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به زودی شاهد امضای قرارداد پروژه کک سازی خواهیم بود و تلاش داریم طی چند ماه آینده قرارداد اجرایی این پروژه را امضا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز