خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور:

750 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند / سازمان تامین اجتماعی حدود 19 ماه است که یک نفر جدید را بیمه نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۳۰

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: در حال حاضر 750 هزار کارگر ساختمانی در نقاط مختلف کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی قیاسی افزود: از مجموع یک میلیون و 600 هزار کارگر ساختمانی در کشور، بیش از 850 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند که اصلاح این شرایط و تحت پوشش قرار دادن این قشر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به دلیل کمبود منابع مالی، حدود 19 ماه است که یک نفر جدید را بیمه نکرده است و در این راستا متأسفانه بسیاری از کارگران ساختمانی دچار حادثه شدند و صدمات بسیار زیادی دیدند. برخی از این کارگران بدون داشتن بیمه فوت شدند و با توجه به اینکه در نوبت بیمه بودند خانواده هایشان برای گذران زندگی دچار مشکل شدند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اظهار داشت: سال گذشته طرحی برای اصلاح ماده 5 کارگران ساختمانی به مجلس ارائه و چند نوبت در کمیسیون بررسی شد. اکنون در کمیسیون اجتماعی اصلاح طرح ماده 5 به تصویب رسیده که بر اساس این قانون، به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده می‌شود که 700 هزار کارگر ساختمانی را طی 2 سال بیمه کند.

قیاسی تصریح کرد: کلیات این طرح پس از اینکه در روزهای پایانی سال گذشته در کمیسیون مربوطه مصوب و به صحن مجلس ارائه شد، در اواخر فروردین ماه سال جاری نیز مجدداً به رأی گذاشته شد که نماینده محلات و دلیجان 2 ایراد به طرح وارد کرد و متاسفانه طرح مجدد به کمیسیون ارجاع شد.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود به واسطه تعامل و همکاری مجمع نمایندگان استان، این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس مجدد به صحن بازگردد و رأی موافق به طرح داده شود تا 800 هزار کارگر ساختمانی بتوانند در کشور بیمه شوند، چرا که کارگران ساختمانی جزو ضعیف ترین اقشار هستند و پرداخت مبلغ بیمه برایشان دشوار است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور و رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تأکید کرد: اکنون در سطح کشور بین 450 تا 470 انجمن کارگر ساختمانی فعال است که مسائل و مشکلات جامعه هدف خود را پیگیری می کنند. از این تعداد حدود 9 انجمن کارگر ساختمانی در استان مرکزی فعال است. در این استان اعضای عضو انجمن کارگران ساختمانی، حدود 16 هزار و 300 کارگر بیمه شده ساختمانی هستند و 7000 کارگر نیز در اولویت هستند تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

قیاسی ابراز داشت: انجمن کارگران ساختمانی، مسئولیت بررسی مسائل و مشکلات بیمه ای کرگران ساختمانی و همچنین بحث راستی آزمایی را برعهده دارد. این‌ موضوع باید مدنظر باشد که در سالهای اولیه که «سامانه رفاه ایرانیان» ایجاد شد، انجمن ها 200 هزار نفر از افرادی که به ناحق از بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کردند از انجمن های کل کشور حذف کردند.

وی اضافه کرد: اکنون شمار زیادی از کارگران ساختمانی شناسایی و عضو این سامانه شده اند و همچنین دارای پرونده هستند و به آسانی می‌توان راستی آزمایی کرد. انجمن ها به ویژه انجمن کارگران ساختمانی بحث آموزش را با جدیت دنبال می‌کنند و کارگران را از طریق مهارت آموزی از درجه 3 به 2 و یک، در رده بنده قرار می دهند. همچنین کاهش حوادث کار را نیز دستور کار خود دارند و نتیجه و بازخورد قابل قبولی داشته، چرا که این امر باعث کاهش، حوادث ناشی از کار شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز