خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران عنوان کرد؛

​آمادگی انجمن سینمای جوان ایران برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۴۸

​مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: انجمن سینمای جوان ایران این امکان را دارد که در صورت حمایت از سوی شورای اسلامی شهر قزوین، طرح‌ها و برنامه‌های ملی نظیر جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی یا جشنواره بزرگ فیلم اولی‌های کشور را در این شهر برگزار کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی آزدپندار با حضور در شورای شهر قزوین با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری قزوین، از این شهر به عنوان شهری برخوردار و دارای زمینه‌های لازم به منظور سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: متاسفانه قزوین با وجود مواهب بسیار آنگونه که باید در سطح ملی مطرح نشده و شاید دلیل آن را بتوان در عدم برگزاری برنامه‌ها و طرح‌هایی در سطح ملی که نام و آوازه آن را در این مقیاس مطرح کند جستجو کرد.

 مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در ادامه با بیان این مطلب که بسیاری از هنرمندان انجمن سینمای جوان این شهر دارای عناوین ملی بوده و موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌اند گفت: متاسفانه از نظر برخورداری از امکانات سینمایی، انجمن این شهر در جایگاه خوبی قرار ندارد و نمی‌تواند از فعالان این عرصه در این شهر حمایت کند و بی تردید این وضعیت روند فعالیت فعالین این حوزه را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی حمایت از انجمن سینمای جوان را حمایت از یک بنگاه اقتصادی کارآفرینی دانست و با بیان این مطلب که اغلب افرادی که از آموزش‌های این انجمن برخوردار شده‌اند جذب بازار کار شده و زمینه اشتغال تعداد زیاد دیگری را نیز فراهم کرده‌اند، گفت: از نقش اثرگذار و بی بدیل این بنگاه اقتصادی در فرهنگسازی، تغییر، جهت دهی، تبیین و نهادینه کردن بسیاری از ارزش‌ها و باورها نیز نباید غافل شد.

این مسئول درخواست خود مبنی بر دریافت حمایت مالی به منظور تامین تجهیزات سینمایی انجمن قزوین و همچنین تخصیص زمین با هدف ساخت خانه‌ای برای ساماندهی فعالین این حوزه را مطرح کرد و گفت: این انجمن آمادگی دارد مسئولیت و هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری این خانه را در صورت تامین زمین از سوی نهاد شورا بر عهده بگیرد.

در بخش دیگری از این جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و با تاکید بر نقش تولید محتوای رسانه‌ای در تبیین اهداف مجموعه مدیریت شهری و تمایل منتخبین مردم در نهاد شورا به منظور استفاده از ظرفیت‌های این بخش در معرفی توانمندی‌های شهر قزوین در سطح ملی یادآور شدند: قزوین از امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی تحت عنوان استودیو رادیو شهر برخوردار است که می‌توان زمینه استفاده از این امکانات را به منظور تولید محتوای رسانه‌ای توسط انجمن سینمای جوان فراهم کرد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با اظهار امیدواری از اینکه این نشست مقدمه انعقاد تفاهم نامه‌های ارزشمندی به منظور آغاز همکاری دو مجموعه باشد مقرر نمودند؛ در خواست‌ها و پیشنهادات همکاری این انجمن به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر قزوین ارایه شود تا تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ شود.

حسن لطفی پیشکسوت صنعت فیلم و سینما و نویسنده و محسن آقالر رئیس انجمن سینمای جوان قزوین نیز در این نشست حضور داشتند و با سخنانی بر ضرورت همکاری‌های دو جانبه به منظور دستیابی به اهداف مشترک در زمینه معرفی قزوین تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز