خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس خبرداد؛

پذیره نویسی سراسری حوزه‌های علمیه خواهران تا آخر اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۶۰۴

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: پذیره نویسی سراسری حوزه های علمیه خواهران از فروردین آغاز و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی  در نشست خبری آغاز پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران افزود: حوزه علمیه خواهران قبل از انقلاب به صورت جسته و گریخته و غیر نظام مند قعالیت داشت اما با پیروزی انقلاب زمینه آموزش و تربیت بانوان به عنوان نیمی از جامعه و قشر اثرگذار فراهم شد. 

وی با اشاره به اینکه چشم انداز افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران رسیدن به مرجعیت دینی بانوان در تراز انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: از اهداف  مرجعیت دینی بانوان تلاش در راستای فهم جامع دین با تکیه بر فقه حقوقی به ویژه عرصه زن و خانواده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس  با اشاره به فرمایشات رهبری  که خانواده مهم ترین سلول جامعه است ، بیان کرد: هدف دوم تامین و تولید علم و اندیشه استوار و سومین هدف حضور برجسته بانوان در مجامع علمی، پژوهشی و بین المللی است.

 به  گفته محمودی راهبردهای مرکز مدیریت، ارتقا و  توسعه تحصیلات تکمیلی است که با فعالیت های فرهنگی و پژوهشی زمینه کنش گری طلاب و دانشجویان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طلاب در عرصه های مختلف باید کنش گر و فعال باشند، یادآورشد:حوزه علمیه در رشته های و در سه مقطع کارشناسی ارشد و دکتر پدیرش داریم.

محمودی تصریح کرد: حوزه علمیه محور علم و تزکیه و اخلاق است و تفاهم نامه ای میان حوزه علمیه خواهران ، دانشگاه شیراز و دانشکده علوم قران امضا شده است و همچنین با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی های خوبی شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ طلبه در مقطع سطح 2،3 و چهار مشغول به تحصیل هستند و معادل همین تعداد نیز دانش اموخته داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز