خبرگزاری کار ایران

۷ دستگاه سی تی اسکن از ابتدای شیوع کرونا در مراکز درمانی مشهد نصب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۳۴

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نصب ۷ دستگاه سی تی اسکن در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، عباس ایزدی گفت: دستگاه‌های سی تی اسکن یکی از تجهیزات تشخیصی موردنیاز در دوران پاندمی کرونا بود که بر این اساس بهسازی و نوسازی این دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با رشدی ۴۰ درصدی نسبت به پیش از دوران کرونا همراه بود.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون هفت دستگاه سی تی اسکن در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه اندازی شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نصب و را ه اندازی ۵ دستگاه رادیولوژی دیجیتال و ۱۱ دستگاه سونوگرافی و اکوسونوگرافی از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای توسعه خدمات رسانی و افزایش دسترسی در مناطق زیر پوشش بوده است.

او گفت: با توجه به نیاز شدید بیماران به اکسیژن طبی، نسبت به افزایش ظرفیت و تامین ۱۳۰۰ کپسول ۴۰ لیتری و ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز به موارد قبلی اقدام شد که با این افزایش، ظرفیت میزان اکسیژن تولیدی از طریق دستگاه‌های اکسیژن ساز ۲.۵ برابر رشد داشته و تعداد کپسول‌های ذخیره نیز ۳ برابر افزایش یافته است.

ایزدی گفت: نصب و ر اه اندازی دو مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۴۰ تن در بیمارستان امام رضا، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان قائم، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان شریعتی، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان هاشمی نژاد و یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان ولایت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز