خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۵۶۹

پوستر فراخوان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی در مشهد رونمایی و منتشر شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: جشنواره رسانه ابوذر تجلی مسأله شناسی و مساله فهمی و حرکت در مسیر حل مسئله از سوی فعالان رسانه است.

مهدی شاد افزود: همه تلاش جشنواره توجه به سمت مسایلی است که بار آن روی زمین مانده است و امیدواریم با این جشنواره اتفاقات مبارکی برای شهر و استان رقم بخورد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) ولی نعمت فکری، مادی و معنوی، شعار سال، تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین، جهاد تبیین و الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب و مکتب شهید سلیمانی و دیپلماسی رسانه‌ای، خانواده و مساله جمعیت، بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله محورهای این جشنواره است.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، عکس، مستند، اینفوگرافی، پوستر و موشن گرافی از جمله قالب هایی است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آذر ماه امسال به آدرس aboozarfestival.com ارسال کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مقام معظم رهبری تاکید کردند ضرورت خروج از محاصره تبلیغاتی و بازسازی انقلابی فرهنگ و رسانه است.

سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی ادامه داد: انقلاب ما به عنوان رویکرد جدید در مدل حمکرانی و همچنین زیست انسان همواره مورد هجوم رسانه ای دشمن بوده و بیش از ۴۰ سال است که دشمنان برای مایوس کردن مردم و مسوولان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازدارندگی رسانه‌ای و افزایش تاب آوری جز با بازسازی فرهنگ و رسانه مقدور نیست، افزود: تولید اندیشه و پشتوانه سازی علمی رمز موفقیت در عرصه رسانه است. رسانه‌های فعال باید رویکرد ایجابی و همسو نسبت به رویش ها داشته و مطالبه‌گر باشند.

محسن داوری فرماندار مشهد هم اظهار داشت: هم اینک یک رویداد مهم در کشور در حال انجام است و دولت سیزدهم در یک اقدام قدرتمندانه تصمیم بزرگی گرفته و آن جراحی در عرصه اقتصادی است.

وی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا این رویداد مهم با موفقیت انجام شود حوزه ای که می‌تواند به این اقدام کمک کند رسانه است.

شهردار مشهد هم با بیان اینکه فلسفه ذاتی شکل گیری مشهد مرقد مطهر امام رضا(ع) است افزود: یکی از پیامدهای شهرهای زیارتی حضور زائران است. در برآوردهای سالهای اخیر حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد در هر سال سفر می‌کنند که حدود چهار میلیون نفر زائران خارجی هستند.

سید عبدالله ارجائی افزود: باید در یک افق مشخص خود را برای ۱۰ میلیون زائر خارجی هم آماده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاصله غربی ترین نقطه شهر مشهد تا حرم مطهر ۱۷ کیلومتر و فاصله شرقی‌ترین نقطه که محل وجود فرودگاه شهید هاشمی نژاد است تا حرم ۶ کیلومتر است. با انتقال فرودگاه به خارج شهر، توسعه شرق مشهد هم انجام می‌شود. در این راه همکاری آستان قدس و تولیت آن نیز بسیار در عملیاتی شدن این راهبرد مهم بود که همکاری لازم را انجام دادند.

این جشنواره در محورهای  امام رضا(علیه‌السلام)، ولی‌نعمت فکری، مادی، معنوی مردم تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، جهاد تبیین و الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رسانه، صنعت و فناوری‌های نوین، مکتب شهید سلیمانی، بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خانواده و مسئله جمعیت، الگوی سوم؛ زنِ باهویت و نقش‌آفرین، بازنمایی سیمای مشهد رضوی در فضای ملی و بین‌المللی، زبان فارسی، هویت، وحدت، فرهنگ شهروندی،  فردوسی ، غیرت و حماسه دینی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز