خبرگزاری کار ایران

معاون نیروگاه شهید رجایی:

تعمیرات واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۳۶

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: آخرین تعمیرات بازدید دوره‌ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین با انجام تعمیرات واحد شماره 2 این نیروگاه به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، جواد دوستی با اشاره به تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی گفت: با پایان آخرین تعمیرات بازدید دوره‌ای واحدهای بخاری این نیروگاه و بازگشت دوباره واحد شماره 2 به مدار تولید، 250 مگاوات به ظرفیت شبکه سراسری تولید افزوده شد.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد شماره 2 بخاری برای آمادگی بیش از پیش تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان 1401، به پایان رسید.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها و الکتروموتورهای 6.6کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل‌ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والوهای بای پاس، همچنین شست و شوی شیمیایی ایر هیترها از جمله اقدامات انجام شده است.

دوستی گفت: نیروگاه‌های حرارتی حدود 90 درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود 4 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز