خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور زندان‌های استان قزوین:

۲۵ اثر نمایشی در مرحله نهایی نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌ها به رقابت می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۷۷

مدیرکل امور زنداندها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: برای شرکت در نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌ها که در استان قزوین برگزار می‌شود ۸۲ اثر نمایشی از سراسر کشور ارسال شده که در مرحله نهایی ۲۵ اثر از ۱۴ استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمیدرضا جهانگیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار شد، گفت: در ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور در استان قزوین برگزار می‌شود و یکی از اهداف آن ایجاد تغییر رفتاری در مددجویان با استفاده از ابزار هنر است و تغییرات با استفاده از هنر قابل مشاهده است و همین تاثیرگذاری در تغییر رفتار باعث شده در طرح تحول قوه قضاییه موضوع هنر مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل امور زنداندها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین ادامه داد: این جشنواره در ۱۰ استان برگزار شده و گروه‌های برگزیده در جشنواره سراسری با یکدیگر رقابت خواهند کرد و با برگزاری آن زمینه معرفی آثار هنری و توانمندی مددجویان در داخل و خارج از زندان‌ها فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله مقدماتی این جشنواره که بهمن ماه برگزار شد ۸۲ اثر شامل ۷۱ اثر در بخش آقایان و ۱۱ اثر در بخش بانوان به رقابت پرداخته و ۲۵ اثر به مرحله بعد راه پیدا کردند که دو مورد آن برای استان قزوین است.

 

این مسئول با اشاره به بخش‌های این جشنواره بیان کرد: ۳۸ اثر در تئاتر صحنه‌ای، ۱۵ اثر در نمایش خیابانی، ۵ اثر در بخش نقالی و پرده خوانی، ۳ اثر در بخش عروسکی، ۳ اثر در بخش تعزیه در جشنواره نوزدهم شرکت داشتند و تعداد آثار در مقایسه با جشنواره هجدهم ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: محل برگزاری این جشنواره سالن علامه رفیعی و کتابخانه امام خمینی(ره) است و بازدید از نمایش‌ها که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود برای عموم آزاد است.

این مسئول عنوان کرد: از بین آثار راه یافته به مرحله نهایی دو مورد به بخش بانوان اختصاص دارد که از استان‌های فارس و البرز هستند.

جهانگیری بیان کرد: از ۱۱۰ شرکت کننده‌ای که در جشنواره حضور دارند ۸۷ نفر مددجو هستند که دارای حسن رفتار بوده و یک هفته مرخصی هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: تهران، فارس و یزد بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده‌اند و شهرام زرگر، نسیم ادبی و محمدرضا رحیمی داوری آثار را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز