خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد؛

رتبه برتر استان‌مرکزی در مقابله با لوازم‌یدکی قاچاق و تقلبی خودرو / یک کارگاه زیرزمینی بسته بندی لوازم‌یدکی قاچاق و تقلبی کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۰۷

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به ویژه قاچاق لوازم یدکی یکی از پروژه‌های مهم وزارت صمت است، گفت: بر اساس اعلام وزارت صمت استان مرکزی برترین استان کشور در مقابله با کالای قاچاق، تقلبی یا فیک در حوزه قطعات یدکی خودرو شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جودکی افزود: 11 درصد لوازم یدکی خودروی کشور در استان مرکزی تولید می شود، بنابراین به دلیل سهم قابل توجه استان در این حوزه، موضوع مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی یا فیک در دستور کار اداره کل صمت استان مرکزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس هماهنگی لازم با دستگاه های مسئول  و انجمن سازندگان، اتحادیه اصناف و ... انجام شد که این اقدامات منجر شد تا استان مرکزی به عنوان استان پیشرو و برتر در این حوزه انتخاب شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: مبارزه با عرضه لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در ابتدا با 50 قلم شامل باطری و کمک فنر آغاز شد و در ادامه به لوازم جلوبندی و سایر اقلام تسری یافت.

جودکی تصریح کرد: متاسفانه بدلیل سودجویی عده ای حجم لوازم یدکی تقلبی و فیک حدود 45 درصد سطح بازار و عرضه را اشغال کرده بود که خوشبختانه با تشدید روند کنترلی به حداقل رسیده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته سطح بسیار کمی از عرضه لوازم یدکی در استان مرکزی را لوازم تقلبی یا فیک و قاچاق تشکیل می‌دهد و با تشدید نظارت ها تلاش خواهیم کرد این میزان عرضه به صفر برسد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تأکید کرد: در روزهای ابتدایی اجرای طرح در استان، یک کارگاه زیرزمینی کشف شد که در این کارگاه زیرزمینی لوازم یدکی فیک و دست دوم بسته بندی و در سطح بازار به عنوان لوازم یدکی نو عرضه می‌شد. با کشف این کارگاه و تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جودکی با اشاره به اینکه در مدت زمان اجرای این طرح 704 مورد بازدید در حوزه عرضه محصولات لوازم یدکی در استان مرکزی اجرایی شده است، ابراز داشت: فرایند مبارزه با قاچاق و عرضه تقلبی محصولات لوازم یدکی و سایر محصولات با قدرت هر چه تمامتر و در تعامل با سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فاز نخست اجرای این طرح در حوزه لوازم یدکی خودرو بوده است. اولویت بعدی اداره کل صمت استان مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم خانگی است و بازار عرضه محصولات خانگی را از کالای قاچاق و تقلبی خالی خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز